امام جمعه لواسانات قیام خونین مردم قم را حرکتی بسیار بزرگ و هدف‌دار خواند و گفت: خشم نسبت به حکومت پهلوی تداوم یافت و نابودی رژیم شاهنشاهی هدف اول بود؛ هدف نهایی نابودی استعمار و استکبار جهانی و نماد آن آمریکا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در پیام جمعه این هفته که به دلیل وضعیت نارنجی کرونا در شمیرانات و لغو نماز عبادی سیاسی جمعه به صورت ویدئو منتشر شد، افزود: آمریکا نباید در منطقه و هیچ کجای جهان جولان دهد، و هیچ جریان شرقی و غربی نباید بر مسلمانان و مردم دنیا سلطه داشته باشند؛ هدف اصلی این است.

وی افزود: اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گذشت و شاهد اتفاقات اخیر در آمریکای جنایتکار بودیم که چگونه مفتضح شد؛ افول و سقوط و انحطاط آمریکا نزدیک شده و شکی نیست که به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد، و پس از آن با نابودی رژیم صهیونیستی، خون شهد سلیمانی، شهید فخری‌زاده و تمام شهدا به ثمر می‌نشیند.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: پس از تحقق خواست ملت ایران و برچیده شدن حکومت طاغوت، حکومت اسلامی بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه‌پرسی تصویب و تثبیت شد. اما دولت اسلامی نیز باید تحقق یابد که کار سختی است و ما هنوز در این مسیر در حرکت هستیم.

لواسانی اظهار داشت: ساختارها و مدیران باید اسلامی شوند و عدالت به عنوان یک ارزش مطلق در جامعه حاکم شود. نباید در مورد عدالت کوتاهی کنیم که ضربه می‌خوریم.

وی تصریح کرد: بایستی با فساد ساختاری، دولتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جانانه مبارزه شود؛ برای تحقق دولت اسلامی باید امام را الگو قرار دهیم که الگوی ایشان امیرالمومنین (ع) بود‌. در این دولت است که انسان‌ها با کرامت زندگی می‌کنند و مردم سالاری دینی در جامعه حاکم می‌شود.

امام جمعه لواسان یادآور شد: پس از آن نیز تمدن نوین اسلامی باید تشکیل شود و اسلام به عنوان تمدن برتر باشد که زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

لواسانی همچنین تاکید کرد: باید مراقب باشیم دچار غفلت، محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی نابه‌جا نشویم؛ همچون مرحوم آیت الله مصباح یزدی که هیچگاه خیال‌پردازی نکرد و همواره بر پایه دین و بصیرت حرکت کرد. باید تلاش و توکل کنیم تا ما نیز از راه ایشان که فهم درست اسلام و مراقبت از غفلت بود، بهرمند شویم.

وی افزود: بویژه روحانیون باید توجه داشته باشند که اگر غفلت کنند خداوند بر آنان سخت می‌گیرد؛ عصبانیت و ناراحتی در پیشگاه خدا پذیرفته نیست و باید هوای مردم را داشت. وظیفه ما هدایت به سمت عقلانیت و بصیرت است و مستلزم تحقق این مهم آن است که خود اینگونه باشیم. اگر در بندگی خدا و اسلام ذوب شویم، پروردگار راه را باز خواهد کرد.

اوقات شرعی