امام جمعه لواسانات تاکید کرد: منتخبان مردم در شوراها، شهردارانی امانت‌دار و کارآمد انتخاب کنند که مسئولیت را طعمه‌ای برای پر کردن جیب خود نبینند، اهل فساد نباشند و خود را خدمت‌گزار مردم و مردم را ولی‌نعمت خود بدانند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” در نشست مشترکی که روز سه‌شنبه با حضور فرماندار، معاونان و بخشداران شمیرانات با ۱۵ منتخب ششمین دوره شوراهای لواسان، فشم و شمشک در فرمانداری برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان، افزود: شهردار منتخب باید متدین، باایمان، خدا ترس، باکفایت، مدیر و پایبند به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: شوراها مراقب باشند تا زیر بار فشارها، انتخابی اشتباه نداشته باشند که این مساله رافع مسئولیت‌‌شان نیست. باید از صاحب نظران مشورت بگیرند اما در نهایت خودشان انتخاب کنند.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی کمتر از ریاست جمهوری نیست، چراکه شوراها، شهرها و روستاها را برای چهار سال اداره خواهند کرد. اگر شورا مردمی و قوی باشد، موجب توسعه منطقه می‌شود و اگر مشکل‌دار باشد، امورات منطقه متوقف می‌شود.

لواسانی خطاب به شوراهای حاضر گفت: شما منتخب مردم هستید و این مساله تبریک دارد اما در کنار آن تکلیف سنگینی بر دوش‌تان نهاده شده است که باید سختی آن را احساس کند و اگر کسی آن را حس نمی‌کند باید نگران خود باشد. در حقیقیت مردم اداره شهرشان را به امانت به شما سپرده‌اند و شما باید امانتی را که سالم تحویل گرفته‌اید، سالم تحویل دهید.

وی یادآور شد: برخی مخالفان شوراها معتقد هستند ما نیازی به شوراها نداریم و این نهاد باید تعطیل و کار به دولت سپره شود. در واقع استانداری، خود شهرداران را انتخاب کند، بر عملکرد آنان نظارت داشته باشد و پشتیبانی کند؛ اما در نظام جمهوری اسلامی حضور شورا به منظور آن‌که شهرها و روستاها بایستی توسط خود مردم اداره شود، پذیرفته شده است.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف شوراها، با تاکید بر لزوم نظارت دقیق شورا بر عملکرد شهردار، گفت: در تصویب لوایح شهرداری بایستی با دقت عمل کنید و از جوانب مختلف آن را بسنجید. قطعاً شما بر تمام حوزه‌ها مسلط نیستید و برای این‌کار نیاز به مشاور حقوقی، فرهنگی و … دارید، قانون نیز دست شما را باز گذاشته است.

لواسانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه ما، در دوره جدید نظارت واجا و اطلاعات سپاه تشدید شده و حق آن‌ها به عنوان دستگاه‌های نظارتی است اما شما اولین ناظر باشید و اگر اشتباهی رخ داد در ابتدا جلوگیری کنید.

وی شفافیت را مانع فساد دانست و تصریح کرد: جلسات شورا، را شفاف برگزار کنید و اجازه دهید مردم حضور داشته باشند. از انتقاد نهراسید، سعه صدر داشته باشید و فراموش نکنید مردم ولی نعمت شما هستند.

امام جمعه لواسان با اشاره به این‌که شفافیت از اصول اساسی و از برنامه‌های دولت آقای رئیسی است، گفت: پیش‌تر بر شفافیت فعالیت‌های شهرداری لواسان تاکید کردم، اما این مهم محقق نشد؛ شفافیت در فرآیندها، دست کارچاقکن‌ها و سوءاستفاده‌گرها را می‌بندد.

لواسانی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم بیان داشت: رای دادن مشارکت حداقلی است و شهروندان باید بعد از آن نیز در صحنه حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: در شهرهای ما صاحب‌نظران خوبی هستند که شوراها باید در مسائل متخلف از آن‌ها کمک بگیرند و در مسائل شهر با مردم ارتباط داشته باشند. همچنین نیروهای زبده بومی را به‌ کار بگیرند که این مشارکت مردمی به نفع آن‌ها و سبب مقبولیت میان مردم می‌شود.

امام جمعه لواسان خطاب به شوراهای منتخب تاکید کرد: مراقب رخنه فساد و مفسدان در خود باشید؛ مراقب حضور خواص پرتوقع باشید. صاحبان ثروت و قدرت با پیشنهاد و درخواست به سراغ‌تان می‌آیند و باید مراقب باشید تا زیربار خواسته‌های آن‌ها نروید که گرفتار می‌شوید.

لواسانی افزود: شما مسئولیت بزرگی دارید و اگر در دنیا هم پاسخگو نباشید، در آخرت باید پاسخگوی خداوند باشید؛ لذا از ابتدا با مفسدان محکم و با تندی برخورد کنید.

وی همچنین ابراز کرد: شما نماینده همه مردم هستید، و به احترام مردم، به صورت جدی از شما حمایت می‌کنم. در کنار آن مسائل و مشکلات شهر و مردم را که خودشان بازگو می‌کنند، برای شما می‌گویم و هدایت می‌کنم و این را به عنوان یک وظیفه شرعی می‌دانم.

لواسانی خاطرنشان کرد: من همواره نمایندگان مردم حمایت می‌کنم و بابت این هزینه هم داده‌ام و باز هم حمایت می‌کنم اما در برخورد با تخلف جدی هستم. خط قرمز ما دین و مردم هستند.

امام جمعه لواسان خطاب به شوراهای منتخب گفت: در ‌چهار سال آینده شهری را تحویل دهید که مردم خواستار حضور مجدد شما در شورا باشند.

اوقات شرعی