امام جمعه لواسانات با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: باید مراقب باشیم احساس رای ندهیم و آگاهانه، عاقلانه و متفکرانه در انتخابات، این صحنه مهم که سرنوشت ملت را رقم می‌زند شرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” در حاشیه راهپیمایی عزاداران حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، افزود: طرف در مناظره ملت را با وعده‌ها و حرف‌های زیبا فریب می‌دهد، ما هم احساسی رای می‌دهیم و ۸ سال خود را نفرین می‌‌کنیم. حال اگر می‌خواهیم این اشتباه را جبران کنیم باید در انتخابات شرکت آگاهانه داشته باشیم و دیگران را نیز به این حضور دعوت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد جاری اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی، مظهر مردم سالاری دینی‌ست. همانطور که امام راحل نیز اشاره داشتند و این یعنی همه ما و شما مسئول هستیم. هرکس منفعل است و می‌گوید به من ربطی ندارد! آگاه باشد روز قیامت فقط پاسخگوی اعمال فردی نیسیتم و باید برای تصمیمات جمعی خود جواب بدهیم.

امام جمعه لواسان با اشاره به نامزد اصلح انتخابات تاکید کرد: در انتخاب رئیس جمهور، شوراهای اسلامی شهر و روستا و … دقت کنید افرادی را انتخاب کنید که کار را بشناسند و قدرت اجرایی داشته باشند چراکه در پذیرش مسئولیت تنها خوب بودن کافی نیست.

وی افزود: انتخاب اصلح یعنی فردی که با ایمان و متدین، اخلاق‌مدار، انقلابی و وفادار به آرمان‌های امام راحل و شهدا، عدالت‌محور و ضدفساد، کارآمد و باکفایت،تحول‌آفرین و مردمی باشد. هدف او باید پیاده‌سازی اسلام و قرآن بوده و دولت او دولت اسلامی باشد‌.

لواسانی به نقل از امام صادق (ع) یادآور شد: یک لحظه تفکر درست (شخصی که کارهای خود را با فکر انجام دهد) از عبادت یک ساله بهتر است.

وی تصریح کرد: یکی از اصولی که در اسلام به آن تاکید شده و امام راحل نیز به آن اشاره داشتند، “خرد” است. اولوالالباب کسانی هستند که با عقل و خرد کارشان را انجام می‌دهند و بدون فکر وارد هیچ کاری نخواهند شد.

امام جمعه لواسان بیات داشت: باید فکر کنیم برای کارهایی که در این دنیا که وقت عمل است انجام می‌دهیم، پاسخ داریم تا روز قیامت زمانی که علت گفتار و رفتارمان را سوال کردند بتوانیم پاسخگو باشیم؟ آنجا دیگر جای توجیه نیست؛ زبان بند می‌آید. پس باید با تفکر عمل کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مرحوم آیت الله بهاءالدینی گفت: عبادت تفکر این نیست که فقط فکر کنید باید بر آن زحمت بکشید. اگر مردم اندیشه کنند و بدانند می‌میرنند و بعد از مرگ باید پاسخگوی حرف‌ها و کارهای خود باشند، یک گناه هم واقع نمی‌شود.

لواسانی ضمن گرامیداشت ۱۴ خرداد اظهار داشت: رحلت امام خمینی (ره) روز بسیار تلخی‌ست و برای ما تلخ‌ترین ایام بود. بعد از معصومان، ایشان در میان عالمان ربانی، شخصیت‌های برجسته اهل عرفان و حکمت بی‌نظیر بودند که نمونه‌اش را نمی‌توان دید.

وی ادامه داد: از زمان ائمه امام کسی بود که اسلام را در زمین میاده کرد و قرآن را تحقق بخشید؛ حکومت اسلامی را که آرزوی تمام انبیاء الهی از نوح (ع) به بعد بود، محقق کرد و زمینه‌ساز ظهور شد.

امام جمعه لواسان ابراز کرد‌: ما امام را از دست دادیم اما لطف وجود اقدس امام زمان (عج) شامل حالمان شد و رهبری آمد که کار امام را ادامه داد. حضرت خامنه‌ای (مدظله العالی) خلف صالح معمار کبیر انقلاب و حکیمی بزرگ است؛ خداوند به ایشان عزت و طول عمر عنایت بفرماید.

اوقات شرعی