امام جمعه لواسانات با تاکید بر لزوم پیشگیری از حضور رای‌دهندگان اتوبوسی در انتخابات شوراهای شهر و روستاها گفت: همواره با این چالش که ظلم به مردم و تشنج در شعبه را منجر می‌شود، مواجه هستیم لذا باید تدابیر جدی برای جلوگیری از حضور افراد غیربومی پای صندوق آرای محلی اتخاذ شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در دیدار با رضا طاهرخانی، بخشدار لواسانات ضمن تقدیر از اقدامات دقیق و مدبرانه برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در بخش، بیان داشت: بایستی امور تبلیغاتی را نیز به خوبی انجام دهیم تا فرآیند تکمیل شود. امید است در کنار اقدامات خوبی که صورت گرفته، شاهد مشارکت حداکثری مردم نیز باشیم.

وی افزود: مردم، مشروعیت ما هستند و حضور کم‌رنگ آنان در صحنه انتخابات پایه مشروعیت‌مان را متزلزل می‌کند.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: ملاک رای مردم است و در تمام مراحل باید مر قانون اجرا شود. انتخاب مردم هرچه باشد، تجربه و تکامل است لذا باید با مراقبت از نظر آن‌ها صیانت شود.

لواسانی خاطرنشان کرد: بحمدالله تائید صلاحیت‌ شوراهای به‌گونه‌ای است که تمام سلایق می‌توانند شرکت کنند. امیدواریم افراد منتخب نیز خدمتگزار مردم و پای کار باشد و در آینده شهروندان را گرفتار نکنند.

وی تصریح کرد: پشتیبانی‌های لازم از اجرای انتخابات مساله مهمی است که وظیفه ذاتی شهرداری و دهیاری به شمار می‌آید و هیچ‌گونه تعلل و کاهلی در این زمینه پذیرفته نیست و باید امکانات لازم مجریان انتخابات در شعب تامین شود.

طاهرخانی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فرآیند برگزاری انتخابات در لواسانات پرداخت و گفت: برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با هیچ مشکلی در سطح منطقه مواجه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمار ثبت‌نام شوراهای روستایی به ۲۰۳ نفر رسید که نسبت به سابق که بیشترین ثبت‌نام ۱۸۴ نفر بوده است، رشد چشمگیری را شاهد بودیم. همچنین شعب رای‌گیری از ۳۹ به ۴۴ شعبه افزایش یافت‌.

بخشدار لواسانات با اشاره به رای‌دهندگان اتوبوسی یادآور شد: از ورود این وسایل نقلیه در گردنه قوچک جلوگیری خواهد شد. همچنین از طریق رسانه‌ها تبعات برخورد جدی و قانونی با متخلفان را اطلاع‌رسانی کرده و بازدید میدانی در شعب خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به بار ترافیکی سنگین لواسان در روزهای پایانی هفته، از مصوبه‌ای برای یک‌طرفه شدن گردنه قوچک به سمت تهران در ساعت ۱۷ الی ۲۰، روزهای تعطیل خبر داد و گفت: در این زمان دسترسی به لواسانات و رودبار قصران از جاده تلو خواهد بود‌‌.

اوقات شرعی