رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات ضمن اشاره به اینکه “ما مامور به تکلیف هستیم، نه نتیجه” تاکید کرد: حضور جدی و آگاهانه در انتخابات چهارگانه پیش‌رو وظیفه همه واجدین شرایط است و هیچ‌کس نباید در این زمینه تسامح و مماشات داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شمیرانات که روز دوشنبه با حضور اعضا در سالن اجتماعات شهید سلیمانی مصلی لواسان برگزار شد، افزود: بایستی پای صندوق‌های رای حاضر شویم و نامزدی که به نظرمان اصلح و شایسته است را انتخاب کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تمهیدات اجرایی و نظارتی انجام شده و ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، انتظار حضور جدی و پرشور داریم.

فرماندار شمیرانات نیز ضمن دعوت به مشارکت گسترده همه آحاد برای تحقق حضور شکوهمند در انتخابات پیش‌رو، اعلام کرد: ۴۴ نفر برای شورای اسلامی شهر لواسان، ۲۳ نفر برای اوشان فشم میگون و ۲۱ نفر برای شمشک دربندسر برای ۱۵ کرسی این سه شهر رقابت خواهند کرد.

“سید مهدی ساداتی” با اشاره به اینکه ۲۸۶ حوزه اخذ رای در سطح شهرستان شمیرانات پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: شرایط حضور برای سلایق سیاسی گوناگون در انتخابات فراهم شده است و مشکلات و دغدغه‌های امروز جامعه نباید مانع حضور حداکثری مردم شود.

سال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها”

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات در ادامه تاکید کرد: در آستانه انتخابات سرعت امور تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما پس از آن بایستی با جدیت وارد میدان شویم و به امر مهم مانع‌زدایی بپردازیم.

امام جمعه لواسانات با تاکید بر اینکه در گام اول باید موانع به خوبی احصا شوند تا برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود، گفت: به طور مثال یک دامداری صنعتی مناسب در لواسانات و رودبار قصران وجود ندارد؛ آقایان ویلانشین به گاوداری‌ها اعتراض دارند و خواستار خروج آن‌ها از روستا هستند.

وی همچنین از مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای صیانت از آب سد لتیان به عنوان یکی از موانع جدی منطقه نام برد و افزود: ان‌‌شالله به زودی خبرهای خوشی از اصلاح آن می‌رسد.

“عبدالرضا علی‌پناه”، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات به نقل از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تمام کارها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و حتی برای جاده‌ای که احداث می‌شود، نمازخانه و تابلو‌های تبلیغاتی فرهنگی ایجاد شود. در مورد مانع‌زدایی هم نیاز به کار تبلیغات ایجابی و نیاز به تشویق مردم برای خرید کالای ایرانی است که میطلبد شهرداری‌ها در این راستا تعامل ویژه‌ای با نهارهای فرهنگی داشته باشند‌.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهید “باهنر” اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تعیین نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ اشاره مستقیم به نقش موثر مساجد داشتند. به همین منظور کارگروهی در مرکز تشکیل داده‌ایم و می‌توانیم شورای کارآفرینی در مساجد داشته باشیم تا علاوه بر بهرمندی از فضای مسجد برای تولید، اقدامات مهمی انجام دهیم.

حجت الاسلام “کرمانی” توضیح داد: مساجد صندوق‌های خیریه‌ای دارند که با درآمد آن‌ها به توزیع سبد کالا، تهیه جهیزیه و دست‌گیری از نیازمندا می‌پردازند. لذا اگر ارتباط آن‌ها با کارخانجات ایرانی برقرار می‌توانند علاوه بر خرید کالای بی‌واسطه با قیمت مناسب‌تر، از تولید داخلی نیز حمایت کنند.

“حسن محمدی میهنی”، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک و سه تهران نیز در راستای ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در مساجد اعلام آمادگی کرد.

امر به معروف و نهی از منکر لسانی برکت دارد

حجت الاسلام لواسانی ابراز کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهد اتفاقات خوبی هستیم اما باید با جدیت و کمک یکدیگر، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق داشته باشیم.

وی افزود: اگر منفعل باشیم دشمن کار خودش را می‌کند، پس باید به میدان بیاییم. بنده در مورد بی‌حجابی و روزه‌خواری به دادگاه، ناجا و .. گلایه کردم و خواستار برخورد با آن‌ها شدم اما یکسری با من دعوا کردند که جای اینکار‌ها، جلوی فساد فلان مسئول را بگیر! من گرفته‌ام و پای همه‌چیز آن ایستاده‌ام، شما کجائید؟

امام جمعه لواسانات همچنین بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر لسانی تاکید کرد و گفت: خداوند به این عمل واجب و نیک که باید انجام شود، برکت می‌دهد.

نمایندگی عتبات عالیات شهرستان شمیرانات

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات با بیان اینکه اهمیت عتبات عالیات بر کسی پوشیده نیست، گفت: همه باید به میدان بیاییم و به متولی این امر در شهرستان کمک کنیم، اما برخی مانند روحانیت و مساجد باید ویژه‌تر از دیگزان در صحنه حضور داشته باشند.

لواسانی تاکید کرد: کار برای امام حسین علیه السلام است و توقع ما بالاست؛ بایستی شان شمیرانات حذف شود و از فزصت و نعمتی که نصیبمان شده است به خوبی استفاده کنیم.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات استان تهران نیز در این جلسه بیان داشت: شمیرانات همواره از پایگاه‌های خوب جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای عتبات بوده است.

“مسعود اسماعیل‌بیگی” در تشریح گزارش عملکرد آن سازمان اظهار داشت: صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در نجف به خوبی احداث شد و در سال ۹۸، ۱۵۰ هزار زائر را با بهترین امکانات اسکان دادیم.

وی افزود: حرم حضرت زینب سلام الله علیها نیز در جوار بارگاه مقدس اباعبدالله علیه السلام، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۱۶۰ هزار متر است که ان‌شالله با کمک و مشارکت دوستان به اتمام می‌رسد و همواره به توسعه حرم اهل بیت السلام می‌پردازیم.

فرماندار شمیرانات خطاب به مدیران تاکید کرد: تصمیمات ستاد عتبات و عالیات شمیرانات همچون شورای اداری شهرستان لازم الاجرا است.

کسب رتبه برتر شورای فرهنگ عمومی لواسانات در استان تهران

رئیس اداره ارشاد شمیرانات اعلام کرد: شورای فرهنگ عمومی لواسانات در میان بخش‌های شهرستان‌های استان تهران، رتبه برتر سال ۱۳۹۹ را به دلیل برگزاری منظم و مستمر جلسات شورا کسب کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات در این جلسه ضمن خیرمقدم به حجت الاسلام “کرمانی”، رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید “باهنر”، از زحمات حجت الاسلام “بصیری”، رئیس سابق این مرکز قدردانی کرد.

وی همچنین حکم انتصاب “جلال فخرا” به عنوان نماینده ستاد عتبات عالیات شهرستان شمیرانات را در جمع اعضای این شورا تقدیم کرد.

در این جلسه از “جیرودی” یکی از شعرای نامدار شمیرانات که اخیراً به عنوان فرهیخته برتر استان تهران منتخب شده است، تجلیل شد.

اوقات شرعی