امام جمعه لواسانات با تاکید بر اهمیت ابتکار امام راحل در خصوص روز جهانی قدس، گفت: این روز مختص فلسطین نیست بلکه روز مبارزه و غلبه مستضعفان در برابر مستکبران است. گام اول آزادی قدس است که اگر محکم برداشته شود در ادامه راه نیز موفق خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در پی وضعیت قرمز کرونایی لواسانات و لغو نماز عبادی سیاسی جمعه برای ششمین هفته متوالی، حجت الاسلام سید سعید لواسانی، در پیام جمعه این هفته که به صورت ویدئو منتشر شد، افزود: امام خمینی (ره) می‌دانستند اگر قرار باشد جهان از زیر فشار ستم آمریکا و مدعیان قدرت نجات پیدا کند و مستضعفان در برابر مستکبران قیام کنند، اولین قدم آزادی قدس است.

وی با اشاره به حکومت آمریکا خاطرنشان کرد: این نظام استکباری، استعماری، فاسد، جاهلی و ظالم که می‌خواهد تمام جهان را برده خود کند، باید برچیده شود و این به عنوان یک اصل مسلم در تفکرات امام راحل و تفکر اسلامی است.

امام جمعه لواسان بیان داشت: اگر به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی امر (عج) هستیم، راهی جز مبارزه با نظام‌های مستکبر جهان نداریم و اگر در این مسیر تلاش نکنیم، خداوند متعال ظهور حجت را نمی‌رساند.

اهمیت انقلاب اسلامی ایران در منطقه

لواسانی اظهار داست: اگر حماسه انقلاب اسلامی ایران نبود، علاوه بر اینکه یک فلسطینی نمیتوانست در کشورش زندگی کند، استعمارگران اردن، مصر و سوریه را هم تصرف می‌کردند چرا که آن‌ها به دنبال تصرف غرب آسیا به نفع خود بودند.

وی تاکید کرد: قیام ملت فلسطین، ایستادگی حزب الله لبنان، مقاومت یمن و دست‌آوردهای جبهه مقاومت به همت شهید سلیمانی و همرزمانشان در برابر داعش، مولود نامشروع آمریکا، از برکات ابتکار امام خمینی (ره) است؛ روز قدس روز نابودی مستکبران و گام اول آن نابودی اسرائیل است.

قدرت ایمان در برابر تمام قدرت‌ها پیروز است

امام جمعه لواسان در ادامه اظهار داشت: یکی از جنبه‌های مهم، جنگ شناختی است که جوانان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. اگر ما بخواهیم در این جنگ نیز در برابر رژیم صهیونستی قدرت برتر داریم.

لواسانی افزود: درست است دشمن در قدرت تکنولوژی جلوتر است، اما قدرت ایمان ما از آن‌ها برتر است و ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقابله با داعش تجربه کردیم که این قدرت ایمان همواره در برابر تمام قدرت‌های سخت پیروز می‌شود.

آزادی قدس هدف است، از آن بازنمی‌مانیم

امام جمعه لواسان با اشاره به لغو راهپیمایی روز قدس در پی شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: اگر امسال نتوانستیم راهپیمایی داشته باشیم، اما حواسمان هست و برای آزادی قدس علاوه بر دعا کردن، برنامه‌ریزی، تلاش و مجاهدت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

http://www.irna.ir/news/84321094/

 

اوقات شرعی