حجت الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر فرزاد آزادی، فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی حضرت جوادالائمه علیه السلام در لشگرک دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، لواسانی در این نشست صمیمی که روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام نعمتی، رئیس عقیدتی سیاسی پادگان لشگرک، سردار سید خلیل میراسماعیلی و جمعی دیگر از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه بخش در دفتر امیر آزادی برگزار شد، بیان داشت: ارتش مظهر اقتدار کشور است؛ ارتش فعلی ما ارتش امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، زیرا تحت زعامت و فرماندهی ولی امر مسلمین، انسانی متدین، الهی و نائب حضرت ولی الله اعظم، سربازی اسلام را می‌کند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی تفاوت بسیاری با ارتش‌ شاهنشاهی و یا ارتش‌های دیگر جهان دارد، چرا که ماهیت آن متفاوت است. شما فی سبیل الله می‌جنگید و تمام زحمتتان نزد خداوند محفوظ است، اما دیگر ارتش‌ها فی سبیل طاغوت می‌جنگند، و از همین‌رو تمام زحماتشان به هدر می‌رود.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: ارتش امروز ما ثمره تدبیر دیروز امام راحل است که حکیم بودند و در زمانی که بسیاری از بزرگان نیز فریب خورده بودند و از ارتش حمایتی نمی‌کردند، در خشت خام فردای ارتش و نیروهای با اخلاص آن را دیدند که اکنون کشور از برکات آن بهرمند می‌شود.

لواسانی به نقل از یکی از فرماندهان آموزشی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در راه است؛ حضور نسل سوم در ارتش که به مراتب فعال‌تر و قوی‌تر وارد عرصه می‌شوند و توان آموزش به آنان نیز بیش از گذشته است.

امام جمعه لواسان خطاب به امیر آزادی و همراهان وی، ابراز کرد: ان‌شالله خداوند متعال در این خدمت مهم به شما توفیق دهد که وظیفه تربیت نیرو برای ارتش اسلام و ارتش امام زمان (عج) را بر عهده دارید. این مسئولیت سنگینی است که نمی‌شود به سادگی از آن گذشت.

لواسانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما در برخی مواقع خود را دست‌کم می‌گیریم، که این تواضع نیست و تنبلی است؛ می‌خواهیم بگوییم تکلیفمان کم است اما واقعیت این است همه ما می‌توانیم همچون مالک اشتر برای امیرالمومنان علیه السلام باشیم.

وی افزود: مالک اشتر یک سرباز پای کار در رکاب حضرت علی (ع) بود و خود را ساخته بود تا در خدمت ایشان باشد. بایستی در آموزش و تربیت نیروها نیز به این تکیه شود که هر یک از آن‌ها نیز اگر بخواهند می‌توانند یک مالک اشتر باشند، چنان‌چه شهید صیاد شیرازی، شهید بابایی و بسیاری از شهدا و کسانی که هنوز آن‌ها را می‌بینیم، این‌گونه بوده و هستند.

امام جمعه لواسان با اشاره به لزوم افزایش بودجه نیروهای مسلح، تاکید کرد: بایستی با اهتمام جدی در تقویت وضع مالی در نیروهای مسلح کار شود و نباید به این مهم بی‌توجهی شود. امروز در بحث فساد مسئولان شاهد هستیم، در میان ارتشیان کمترین آمار را درگیر فساد اقتصادی داریم.

لواسانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار داشت: بنده از طرفداران نامزدهایی هستم که سابقه نظامی دارند. عقیده بنده این است افراد نظامی هم مسائل کشور را به خوبی میشناسند، و هم دردها را می‌دانند، اقتدار خود را نشان داده‌اند و حیف است از تجربیات آن‌ها استفاده نشود. ما از افراد ناکارآمد و بی‌عمل آسیب بسیاری دیده‌ایم، و باید افرادی با این تفکر بیایند تا تحول ایجاد کنند‌.

فرمانده م.آ نزاجا حضرت جوادالائمه (ع) نیز ضمن قدردانی از حضار، بیان داشت: فرمان تاریخی و تدابیر حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در خصوص ارتش، بازتاب‌های خوبی داشت که از جمله آن می‌توان به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قائله ترکمن صحرا و کردستان در پی اقدامات دموکرات‌ها و ضدانقلاب‌ها اشاره کرد که به همراه سپاه، بسیج و اهالی منطقه توانستند تصرفات شهرهای شمال غرب کشور را ختم به خیر کنند.

امیر آزادی با اشاره به نقش ارتش در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: بالغ بر ۲ میلیون نفر کادر و وظیفه ارتش در منطقه عملیاتی حضور یافتند که از این تعداد ۴۸ شهید تقدیم انقلاب شد و ۱۵۰ هزار نفر جانباز و ۲۶ هزار نفر آزاده به یادگار ماند. پس از آن نیز ارتشیان به پادگان بازنگشته و براساس وظیفه حفظ تمامیت ارضی کشور، در کنار سپاه در مرزها تا به امروز مستقر هستند.

وی همچنین به عملیات گسترده مردم‌یاری و حضور نیروهای سرافراز ارتش در حوادث طبیعی اشاره کرد و به نقل از مقام معظم رهبری که (مربوط به حادثه زلزله کرمانشاه) فرمودند ارتش پیش از ستاد مدیریت بحران در صحنه حاضر بود، خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله بم، بنده سرگرد و فرمانده گردان بودم که ۵ هزار امدادگر وارد منطقه کردیم. ۱۷ بالگرد و ۱۰ هواپیمای نیرو هوایی در اختیار داشتیم و تمام مصدومانی که از زیر آوار نجات می‌دادیم به بیمارستان‌های صحرایی و شهری منتقل می‌کردیم؛ بالغ بر ۴ هزار ۵۰۰ مصدوم را در میدان مداوا کردیم و تدفین ۵ هزار جسد را انجام دادیم.

فرمانده پادگان لشگرک به اقدامات نیروی دریایی در تحریم‌ها، حضور مقتدر نیروی هوایی در محور مقاومت و سوریه و … نیز از جمله این اقدامات اشاره کرد.

امیر آزادی با اشاره به گام دوم انقلاب و تاکید امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر امید به آینده، بیان داشت: ارتش در این راستا تغییرات ساختاری در تناسب با تمهیدات و ماموریت خود در قانون اساسی پدید آورد؛ اکنون پیشرفت‌های چشمگیری در الزامات تحرکی و الزامات دانشی داشته‌ایم و می‌توانیم در کمترین زمان ممکن به تهدیدات پاسخ دهیم.

سردار میراسماعیلی نیز بر وجود وحدت بین نیروهای مسلح اشاره داشت و گفت: نیروهای ارتش، سپاه پاسداران و تمامی نظامیان جمهوری اسلامی وحدت منسجمی دارند اما دشمن همواره در تلاش است تا این وحدت را خدشه‌دار کند و متاسفانه برخی در داخل به آن دامن می‌زنند که البته تلاش بیهوده است.

رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح تاکید کرد: رسیدگی به وضع مالی نیروهای مسلح از موضوعاتی است که بایستی همواره تا تحول وضعیت مطرح و پیگیری شود. نیروهای نظامی ما افراد بسیار پاک و کم‌نظیری هستند که باید قدر آنان را دانست و برای نظام حفظشان کرد.

اوقات شرعی