سومین نشست صمیمی روحانیت لواسانات و رودبار قصران روز چهارشنبه به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در سالن اجتماعات شهید سلیمانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد نعیمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبار قصران و اکثریت روحانیان مستقر در منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام نعیمی در این نشست به ارائه تحلیلی دربارۀ جنگ شناختی دشمن و اشکالات و ضعف‌های جبهۀ انقلابیون در این جنگ پرداخت.

وی همچنین اهمیت انتخابات سال ۱۴۰۰ که انتخاب رئیس جمهور آینده، انتخاب شوراهای شهر و روستا و انتخاب میاندوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است را تشریح کرد و بیان داشت: ما به عنوان سربازان اسلام موظف هستیم که برای حضور پرشور مردم در انتخابات پیشرو را ترویج کنیم و البته مراقب باشیم که تا می‌توانیم وارد بحث مصداقی نشویم. به نظر ما دوگانه اصلاح طلب و اصولگرا دیگر موضوعیت ندارد و الان دوگانه انقلابی و غیرانقلابی مطرح است.

حجت الاسلام لواسانی نیز اظهار داشت: بنای ما انسجام روحانیت منطقه است تا هم مشکلات و مسائل خود آقایان را بررسی و شناسایی و به خواست خدا حل کنیم و هم وظیفۀ اصلی روحانیت که به فرموده حضرت امام طبیب هستند، بخوبی انجام شود.

وی افزود: روحانیت ملجأ و پناه مردم هستند و باید بتوانند این وظیفه را انجام بدهند، و این کار با انسجام و همراهی باهم بهتر انجام می‌شود. ما باید بدانیم که مسئولیت جمعی داریم و “ما” هستیم نه هرکس برای خود کار بکند؛ بلکه هدف داریم و این هدف را امام بزرگوار ما برای ما تبیین کرده است، و رهبر حکیم ما هم در مواقع مختلف گوشزد فرموده است که مهمترین آن با ارتباط مستمر با مردم و شناخت مشکلات فکری و شبهات آنها و حل آنهاست. همچنین کمک به حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و فردی آنها چون مسأله ازدواج جوانان، معضل طلاق و فضای مجازی است.

امام جمعه لواسان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمۀ زهراء سلام الله علیها، یادآور شد: امروز تولد حضرت امام خمینی (ره)، فرزند خلف فاطمی و همچنین ایام برپرکت دهۀ فجر فاطمی است که انقلاب ما بحق انقلاب فاطمی و بنده به نوبه خودم این دو را هم به شما عرض تبریک داشته و از زبان شما به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تبریک عرض می‌کنم و از خدای سبحان می‌خواهم که در ظهور حضرت تعجیل فرماید تا پرچم انقلاب و نظام اسلامی تحویل دستان باکفایت حضرت شود و همه ما هم خدمتگزار آن حضرت باشیم.

براساس این گزارش، روحانیون شرکت کننده در این نشست، دربارۀ لزوم همدلی و همراهی روحانیت در منطقه تأکید داشتند.

اوقات شرعی