امام جمعه لواسانات ضمن تاکید بر حمایت نخبگان گفت: جوانان پژوهشگر و دانشمند که دغدغه اعتلای شاخص‌های کشور را دارند، از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و وظیفه ما حفظ و حمایت از نخبگان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در دیدار با محمدرضا قلی‌بیکیان، از فرهیختگان علمی منطقه بیان داشت: بحمدالله جوانان خوش‌فکر و غیور ایران تاکنون توانسته‌اند با تلاش و پشت‌کار در زمینه‌های علمی، نظامی، پزشکی و … به جایگاه‌ خوبی دست یابند و در مسیر استقلال کشور گام‌های اساسی بردارند.

وی افزود: بیگانگان که از خودکفایی ایران اسلامی هراس دارند، درصدد هستند تا به هر نحوی نخبگان و دانشمندان فرهیخته که آینده‌ساز کشور هستند از میان بردارند و برای تحقق این هدف شوم دست به ترور و نابودی و یا دعوت و حمایت از آنان در خارج از ایران می‌زنند. لذا وظیفه ما حفاظت از این قشر و حمایت و همراهی آنان برای توسعه و پیشرفت است و اهمال‌کاری در این زمینه غیرقابل جبران است.

براساس این گزارش، محمدرضا قلی‌بیکیان از فرزندان خطه لواسانات (محله سادات لواسان بزرگ)، با نمرات عالی در مقطع دکترای شیمی عالی از دانشگاه سراسری کاشان فارق‌ التحصیل شده است. وی در سال ۹۸ به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد؛ همچنین توانست در جشنواره‌های خیام و پروفسور حسابی نیز جایزه این عنوان را کسب کند.
نامبرده در زمینه داروهای سرطان در دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت داشته و اکنون نیز در حال پژوهش و ساخت دارو در همین حوزه است‌.
قلی‌بیکیان در راستای مقابله با بیماری کرونا پس از تحقیق و پژوهش محصولات دارویی و مواد ضدعفونی گیاهی تولید کرده است‌‌.

اوقات شرعی