امام جمعه لواسانات تاکید کرد: هدف از طلبگی تحقق دین اسلام است و در این راه باید هزینه دهیم؛ برای موفقیت در این راه باید ابتدا خودمان بنده و تسلیم خدا باشیم و در اسلام ذوب شویم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز چهارشنبه در جلسه روحانیون دو بخش لواسانات و رودبار قصران افزود: هدف از خلقت ما قرب الهی است. تمامی پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام آمدند و زجر کشیدند تا اسلام در زمین تحقق یابد؛ اگر حضرت زهرا (س) در خانه می‌ماند محفوظ بود اما پای دین ایستاد و هزینه داد. ما نیز باید مراقب باشیم با مصلحت‌اندیشی‌های خیالی عقب‌نشینی نکنیم.

وی اظهار داشت: در راه بندگی بایستی امیرالمومنان (ع) را الگو قرار دهیم. فراموش نکنیم اسلام، جمهوری اسلامی و این نظام مقدس در دستان ما امانت است و بایستی خوب به وظایف خود عمل کنیم که ما مامور به تکلیف هستیم، نتیجه با خداوند است.

امام جمعه لواسان ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های ایشان که بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم، مراقبت از غفلت است.

لواسانی افزود: خطاب این هشدار با جامعه روحانیت است؛ اگر آنجا که اسلام باید ترویج شود با محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی، عقب‌نشینی کنیم خدا سخت می‌گیرد.

وی یادآور شد: مرحوم مصباح یزدی هیچ‌گاه مصلحت‌اندیشی نداشت و کنار ننشست. اگر این‌گونه بود همواره جایگاهی را برای خود حفظ می‌کرد و هیچ‌کس پس از فوت ایشان، علیه‌شان نمی‌نوشت.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: مرحوم مصباح یزدی با دفاع به موقع از اسلام و دفاع محکم از ولی فقیه که به تعبیر شهید سلیمانی باید از اصول دفاع کرد؛ دفاع از اصول یعنی دفاع از ولی فقیه و به قیمت تمام دشواری‌ها و تهمت‌ها پای دین ایستادن.

لواسانی خاطرنشان کرد: شهدای عظیم‌ الشانی همچون شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده که عاقبت به خیر شدند اینچنین بودند. برخی هم که اسیر نفس هستند و شاهد هستیم عاقبت آنها به شر می‌شود.

اوقات شرعی