امام جمعه لواسانات تاکید کرد: انتخابات امر بسیار مهمی است که مجریان باید بر شکوه و سلامت آن دقت ویژه‌ای داشته باشند؛ رای مردم امانت است و برگزار کنندگان این حماسه ملی باید امین مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز یکشنبه ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت دانشمند ارزنده هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری‌زاده در دیدار با سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، منصور سالکی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، رضا طاهرخانی بخشدار لواسانات و جعفر محمدرضا بیک‌ لواسانی شهردار لواسان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها و روستاها، بایستی نظارت لازم انجام گرد تا داوطلبان براساس صلاحیت قانونی تائید شوند و مبادا فردی با لابی‌گری بتواند در معرض انتخاب شهروندان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت شایسته‌سالاری خاطرنشان کرد: البته از شهروندان نیز انتظار داریم با شناخت کافی، به نامزدی رای دهند که از تعهد و تخصص لازم برخوردار باشد و برای رفع نیاز منطقه و عموم مردم برنامه‌ریزی داشته و دغدغه‌مند و پاسخگو باشد.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: حماسه انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی و شریک بودن یک‌یک افراد در رقم زدن سرنوشت کشورمان است؛ این امر وظیفه‌ای را برای آحاد جامعه ایجاد می‌کند که باید نسبت به آن با آگاهی عمل کنند.

لواسانی یادآور شد: انتخاب کاندید اصلح نیازمند تحقیق گسترده و جمع‌آوری اطلاعات دقیق از تخصص و سوابق اجرائى، ایمان و تعهد، مسئولیت‌پذیری و دلسوزی، عقاید و دیدگاه‌ها، قدرت مدیریت و توان اجرایی، و انگیزه فرد برای شرکت در انتخابات مسائل مهمی هستند که باید برای انتخاب صحیح و بر سرکار آمدن فرد شایسته بررسی شوند.

وی افزود: مسئولان برگزاری انتخابات نیز در تمام مراحل تائید صلاحیت تا شمارش آرا، خود را امانت‌دار مردم بدانند تا بتوانند در این مسئولیت سنگین سربلند باشند.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: لواسان مدت‌هاست زخم خورده فساد است که با برخی از افراد و با کمال تاسف برخی از مسئولان برخورد شده اما در حال حاضر هم در مناطقی مشاهده می‌شود، لذا باید مراقب مفسدان و زمین‌خوارانی که از قانون سو استفاده می‌کنند باشیم و در راه مقابله و ریشه‌کن شدن فساد جدی و محکم گام برداریم.

لواسانی افزود: در اجرای قانون نباید تبعیض قائل شویم، اما متاسفانه برخی افراد در لواسان با دور زدن قانون، اعمال نفوذ و یا ثروتی که در اختیار دارند موجب بروز پدیده زشت تبعیض می‌شوند که رفع این مساله مستلزم نظارت جدی‌تر و برخورد قاطع با مسئولانی است که از تخلف یکسری از صاحبان زر و زور چشم‌پوشی می‌کنند و قانون را تنها برای بومی‌هایی که زورشان به جایی نمی‌رسد اجرا می‌کنند.

وی یادآور شد: بروز تبعیض و فساد عاملی بر ناامیدی مردم از عملکرد نظام است که این مساله به هیچ عنوان بخشودنی نیست؛ لذا مسئولان باید تلاش کنند با بسط عدالت و اجرای صحیح و یکسان قانون موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم سازند و آنان را به آینده انقلاب اسلامی امیدوار کنند.

امام جمعه لواسان بیان داشت: اگر هدف ما ریشه‌کن شدن فساد از منطقه است، با توکل بر خدا حرکت کنیم و هیچ هراسی از تهدید‌های این مسیر نداشته باشیم؛ همراهی و همکاری مردم و مسئولان نیز از الزامات تحقق این مهم است‌.

لواسانی با اشاره به آرامستان تپه‌سرخه شهر، خاطرنشان کرد: مساله تپه‌ سرخه‌ که به عنوان آرامستان عمومی لواسان پیشنهاد شده بود باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود؛ آرامستان عمومی مطالبه به حق اهالی این شهر است و نباید اقدامی صورت گیرد که در آینده نتوانیم پاسخگوی آن باشیم.

وی تاکید کرد: افراد غیرمسئول چه از لواسان و چه از خارج لواسان، جز شهرداری که متولی آن است نباید در امور این آرامستان دخالت کنند؛ شهرداری نیز در تدفین اجساد باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

فرماندار شمیرانات نیز در پاسخ به انتقاد امام جمعه لواسان نسبت به برخورد نامناسب محیط زیست در مورد تپه سرخه، اعلام کرد: شورای تامین شهرستان ورود جدی به این مساله خواهد داشت‌.

شهردار لواسان نیز به بخشی از اقدامات شهرداری در دوره جدید به ویژه طرح تفصیلی شهر و آرامستان تپه سرخه از عدم همکاری محیط زیست انتقاد کرد.

امام جمعه لواسان نیز بر اهمیت طرح جامع شهر و شفاف‌سازی فرآیند اخذ مجوز ساخت و نظارت دقیق تاکید کرد و گفت: نباید شاهد باشیم که کسی تخلف می‌کند، پرونده‌اش به کمیسیون برود و باز هم به تخلف خود ادامه دهد!

اوقات شرعی