رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات با اشاره به اینکه اهالی شهرستان از گذشته مردمانی بسیار متدین بودند، تاکید کرد: مردم اصل و خط قرمز ما هستند و بایستی مسئولان تعامل خوبی با همه اقشار داشته باشند، اما برای رعایت بیش از پیش شعائر دینی و حفظ و تقویت فرهنگ اسلامی در منطقه باید برنامه‌‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز یکشنبه در دیدار با رضا طاهرخانی، بخشدار جدید لواسانات ضمن تبریک انتصاب او، گفت: خدمت کردن در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار است و در هر منصبی که خدمتگزار هستیم باید برای رضای خدا کار کنیم تا ماندگار شود و رضایت مردم را به همراه داشته باشد؛ اگر کار برای خدا انجام شود، نتیجه خواهد داد.

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان شمیرانات، بالاخص لواسانات، مشکلات خاص خودش را دارد که مستلزم تلاش مضاعف است. بخشدار سابق گزارش خوبی از این مسائل تهیه کرده بود که جای تکمیل دارد تا پس از آن مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

امام جمعه لواسانات افزود: این منطقه در افکار عمومی و به ظاهر خوش‌نشین و مرفه است اما در واقعیت هر نقطه و روستای آن علیرغم نزدیکی به تهران، با مشکلات جدی مواجه است و جاده‌های دسترسی این منطقه وضعیت قابل قبولی ندارند، که می‌توان گفت معضلات ساده اما عمیق هستند.

لواسانی تاکید کرد: برای حل مشکلات باید ابتدا به خوبی آنها را احصا کرده و راهکارهای اجرایی را بیابیم؛ پس از آن با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی درصدد رفع‌شان برآییم که علاوه بر تلاش دلسوزانه نیازمند پیگیری، همکاری و هماهنگی تمام مسئولان است‌.

وی باری دیگر به ناهماهنگی برخی از ادارات لواسان اشاره کرد و گفت: عدم هماهنگی و تعامل مسئولان مانعی در اجرای امور است و ضررش به مردم می‌سد؛ انتظار داریم این مساله تقویت شود تا شاهد نتایج مثبت آن در تمام زمینه‌ها باشیم.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: مساله بعدی که در این منطقه با آن مواجه هستیم، تخلفات ساختمانی و در پی آن پدیده زشت تبعیض است. تخلفاتی که بعضاً به دلیل نقص قانون و مقررات، اجرای دلخواه مجری و با اعمال نفوذ و یا رشوه نادیده گرفته می‌شوند و موجب ظلم به افراد بومی و کسانی که قدرت و ثروت ندارند، می‌شود.

لواسانی تصریح کرد: بحمدالله شرایط نسبت به گذشته و با ورود دستگاه قضا و نیروهای اطلاعاتی بهبود یافته است اما هنوز هم برخی از مسئولان محلی با چشم‌پوشی و همکاری با متخلفان موجب تخلف در لواسان، روستاها، حریم شهر و منابع طبیعی می‌شوند که باید با آنان برخورد شود تا منطقه را در این زمینه نیست پاکسازی و امن کنیم.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل خوش آب‌وهوا بودن منطقه و شرایط ویژه آن بویژه نزدیکی به تهران، شاهد رشد مهاجرت مردم با فرهنگ‌های مختلف به شمیرانات بودیم که این پدیده، بومیان این شهرستان را که افرادی مذهبی و سنتی هستند، آزرده‌خاطر کرد و حفظ سنت‌ها و تقویت فرهنگ دینی اسلامی را یکی از مطالبات اصلی آنها قرار داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات بیان داشت: جوانان ما با هر ظاهری که باشند فرزندان ما هستند و باید با همه تعامل داشته باشیم، اما شعائر دینی نیز بسیار برای‌مان مهم و قابل احترام است و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به آن وارد شود، که البته وظیفه ما نسبت به کسانی که کارهای ناهنجار و خلاف فرهنگ و سنت انجام می‌دهند، راهنمایی و برخورد پدرانه و دلسوزانه است.

بخشدار لواسانات نیز در این دیدار اظهار داشت: ما تقویت همکاری و هماهنگی را از مجموعه بخشداری آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم خدمتگزاران خوب و شایسته‌ای برای شهروندان باشیم.

طاهرخانی افزود: در راستای تقویت هماهنگی بیشن ادارات بخش نیز اقدام خواهیم کرد و برای کاهش مشکلات نیز برنامه‌‌های اجرایی تدوین می‌کنیم.

اوقات شرعی