امام جمعه لواسانات گفت: شمیرانات منطقه‌ای مذهبی و قدیمی با سنت‌های اصیل است که محل سکونت بسیاری از شهدا، فرهیختگان و شخصیت‌های برجسته کشور نیز بوده که همین امر بر پتانسیل‌های آن برای اقدامات جدی در زمینه فرهنگی می‌افزاید.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز شنبه در دیدار با ایمان کرد، مسئول فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران (شمیران) بیان داشت: فرهنگ بسیار مظلوم است و متاسفانه کمتر به آن توجه و پرداخته می‌شود، اما باید برای جبران این مظلومیت تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بیشمار شمیرانات در زمینه‌های مختلف باید با تحقیق دقیق احصا و به خوبی شناسایی شوند تا بتوانیم دانشنامه‌ای جامع در چند جلد از این شهرستان کهن و متمدن جمع‌بندی و هر ساله ویرایش جدید آن را انجام دهیم، که البته تحقق این مهم نیازمند همراهی و تلاش مسئولانی دغدغه‌مند و پیگیر است.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: خانه موزه سیمین و جلال، مرحوم عزت‌الله انتظامی، نیما یوشیج، فرهنگسراهای مهم ملل و امام خمینی (ره) و مراکز فرهنگی بسیار مهمی که در منطقه وجود دارد باید به خوبی حفظ شود و در راستای آموزش جوانان باانگیزه مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد؛ بسیاری از شخصیت‌هایی که در این شهرستان سکونت گزیدند افرادی هستند که نسل‌های بعد به نبوغ و برجستگی آنان پی خواهند برد و بیش از اکنون ارزش‌ فرهیختگان معاصر ما را درک می‌کنند.

لواسانی خاطرنشان کرد: برخی معتقد هستند شهرداری مرکز فرهنگی نیست اما باید توجه داشت، تمامی خدمات‌رسانی‌های این نهاد با اقدامات فرهنگی و اجتماعی آن نمود پیدا می‌کند و اگر در این زمینه خوب ظاهر نشود، دیگر خدماتش هم به چشم شهروندان نمی‌آید.

وی افزود: این تصور که شهرداری منبع مالی برای تامین اعتبار اقدامات دیگر سازمان‌ها و نهادها باشد، بسیار اشتباه و بنده با آن مخالف هستم. شهرداری بایستی خط‌دهی فرهنگی داشته باشد و در این زمینه به صورت جدی فعال و طراح و اجرا کننده باشد، البته در کنار اقدامات خود از نقطه نظرات دیگر دستگاه‌های متولی نیز بهرمند شده و همکاری کند اما نقش اساسی و مسئولیت اصلی آن فراموش نشود.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: انتظار داریم شاهد اقدامات مثبت و ماندگار این نهاد در مقبره‌الشهدای لواسانات و رودبار قصران (واقع در تپه بیرق‌الحسین (ع) زردبند) نیز باشیم.

لواسانی گفت: خوشبختانه شمیرانات یکی از شهرستان‌های مهم تلقی می‌شود که سرریز اقدامات موفق این منطقه قطعاً تهران و سراسر کشور خواهد بود.

اوقات شرعی