در راستای اجرای طرح کمک‌های مومنانه و اهتمام بر فرمایشات مقام معظم رهبری، صبح امروز (سه‌شنبه) ۲۸۰ بسته معیشتی شامل اقلام ضروری خوراکی به ارزش هر پک ۳۳۰ هزار تومان به همت اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران میان قشر کمتر برخوردار شهر لواسان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در مراسم توزیع بسته‌های حمایتی که در حسینیه امامزاده فضلعلی علیه‌السلام محله ناران برگزار شد، بیان داشت: کمک‌های مومنانه وظیفه شرعی ما به شمار می‌آیند و هر کس به نسبت توان خود باید در این راه انفاق کند؛ بویژه در شرایط امروز که بحران کرونا منجر به افزایش نرخ بیکاری و مشکلات معیشتی برای قشر کثیری از جامعه شده است و وظیفه یاری نیازمندان را بر ما سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره به اهمیت توبه و استغفار، تصریح کرد: مگر نمی‌دانید خداوند توبه را قبول می‌کند؟ توبه یعنی با زبان و عمل به سوی خدا بازگردیم و یکی از مصادیق آن دستگیری از گرفتاران و مستمندان است.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: هر چه در راه خدا وقف شود و آنچه به نیت صدقه انفاق کنیم، باقی‌ماندنی‌ست. زیرا خداوند آن را دریافت و روز قیامت به ما تحویل می‌دهد؛ پس هر کار نیکی را برای رضای خدا در راه خدمت به خلق انجام دهید در واقع به خود نیکی کردید.

لواسانی اظهار داشت: در راه کمک به خلق، اصل آن است که تنها رضایتمندی خدا را مدنظر قرار دهیم و چشمداشتی برای جبران و بازگشت نداشته باشیم؛ همچنین در بیشتر مواقع باید مخفیانه انفاق کنیم مگر در مواردی که به قصد ترویج فرهنگ زیبای خیرات و بخشش، این عمل نیکو را علنی کنیم.

وی همچنین یادآور شد: در توزیع کمک‌های مومنانه در هر منطقه باید همسایه و نیازمندان همان محل را در اولویت قرار دهیم و پس از دستگیری از آنان، به مناطق دیگر نیز یاری رسانیم.

وی ضمن محکوم کردن توهین وقیحانه یکی از نشریات فرانسه نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و حمایت دولت این کشور از مرتکبین این عمل زشت و غیرانسانی، تاکید کرد: این رفتار توهین‌آمیز دولت فرانسه و کسانی که مرتکب این عمل ننگین شدند، بار دیگر انزجار و خشم تمام مسلمانان جهان از کفار را به همراه داشته است؛ امید است آنان هدایت شوند و اگر نمی‌شوند از جهان هستی ریشه‌کن شوند.

امام جمعه لواسان بیان داشت: پیغمبر ما نور و رحمت است، و بی‌احترامی به ایشان، بی‌‌احترامی به انسانیت و تمام بشریت است. رئیس جمهور بی‌ادب، بی‌عقل و نابخرد فرانسه با این اقدامات زشت به خودش توهین می‌کند و نتیجه اعمال خود را خواهد دید.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: پیروی از دستورات وزارت بهداشت، همچون فرمایشات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بر ما واجب است تا بتوانیم با این ویروس منحوس مقابله و زنجیره شیوع آن را قطع کنیم؛ امید است واکسن و داروی این بیماری به زودی به دست پرتوان دانشمندان ایرانی کشف و این ویروس نابود شود تا افتخار و عزت آن برای جهان اسلام و مسلمانان کشورمان باقی بماند.

اوقات شرعی