امام جمعه لواسانات تاکید کرد: اگر می‌خواهیم زیست و زندگی ما اسلامی شود، مسئولیت بر عهده همه ماست؛ اگر بایستیم و منتظر کار کردن دیگران باشیم به نتیجه نمی‌رسیم لذا هر شخصی چه از مسئولان و چه از مردم باشد، به نسبت خود وظیفه دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی صبح سه‌شنبه در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در سالن شهدای نامجو واقع در شهر اوشان برگزار شد، بیان داشت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی پلیس امنیت اقدامات خود را تقویت کرده و شاهد نتایج محسوس آن در وضعیت تعطیلات آخر هفته مناطق گردشگری شهرستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج و مساجد باید فعال‌تر شوند؛ دشمن در حال کار است و ما باید برای مقابله با آنان کار کنیم. امر به معروف جمعی است که به نتیجه می‌رسد لذا هیچکس نباید خود را عاری از تکلیف و وظیفه بداند.

فرماندار شهرستان شمیرانات نیز اظهار داشت: بی‌شک همه ما در راه رسیدن به آرمان‌های حقیقی جامعه مسئولیت داریم و باید با همدلی و همکاری در این مسیر گام نهیم؛ همانطور که در زمان بحران شیوع کرونا مردم و مسئولان دست در دست هم نهاده و در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری در قالب کمک‌های مومنانه، بیش از ۲۴ میلیارد تومان حمایت مالی از نیازمندان را رقم زدند.

سید مهدی ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود بر تکریم و پاسخگویی شفاف و سریع به ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: همانطور که هر سه‌شنبه در فرمانداری با شهروندان دیدار چهره به چهره داشته و مطالبات آنان را پیگیری می‌کنیم، انتظار داریم تمامی مسئولان شهرستان مردم را اولویت دانسته و در راستای جلب رضایت آنان کار کنند.

وی افزود: امروز مدیریت ما در اتاق شیشه‌ای است و هیچ چیز از چشم مردم پنهان نمی‌مانند، لذا تمامی مدیران باید برای عملکردی مطلوب و در چارچوب قانون و ضوابط تلاش مضاعف داشته باشند. توجه داشته باشید که هیچ شهروندی بالاتر از قانون نیست و بروز پدیده ناپسند تبعیض به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت فضای مجازی و آرامش روانی شهروندان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و بی‌طرف، صادقانه و در راستای ارتقا رفاه جامعه کار می‌کنند اما برخی از ظرفیت فضای مجازی استفاده ناشایست دارند که بحمدالله در شهرستان ما پلیس فتا با هوشیاری آنان را کنترل می‌کند، و انتظار داریم با توجه به وظیفه ذاتی نیروی انتظامی که برخورد با جرم مشهود است، این روند برای تامین آرامش مردم ادامه یابد.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: شهدا و خانواده ایشان افتخار ما و نماد ایثار هستند؛ این قشر از جامعه یادگاران خوبی از دلاور مردانی بودند که در راه اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و وظیفه ما را دوچندان می‌کنند تا در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

امام جمعه رودبار قصران نیز گفت: متاسفانه مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه امروز ملموس است و در منطقه ما به دلیل شرایط خاصی که برخوردار است این معضلات روشن‌تر است؛ مشکلات مالی افزایش یافته و می‌دانیم هرگاه فقر قالب شود فساد را منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی افزود: ما به عنوان امام جمعه همراه مردم و مسئولان هستیم اما انتظار بیشتری از مدیران که مسئول اتخاذ و اجرای تصمیمات هستند و امکانات و اعتبار را در اختیار دارند، داریم تا با تلاش مضاعف تا حد امکان مسائل و مشکلات شهروندان را پیگیری و مرتفع کنند؛ رضایت عمومی بسیار مهم است و باید خدا و مردم از عملکردمان راضی باشند.

وی اعلام کرد: با اجرای طرح اصلاح ذات‌البین طی یک‌سال اخیر در ستاد نماز جمعه رودبار قصران، از ۲۳۰ پرونده ۸۰ پرونده پیش از ورود دستگاه قضائی به صلح میان طرفین دعوی منجر شده است؛ از این تعداد ۱۰ پرونده به مشکلات خانوادگی مربوط بود که به خیر سرانجام شد.

سردار سید خلیل میراسماعیلی، از معتمدان شهرستان نیز ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان داشت: گزارش اقدامات خوبی که انجام می‌گیرد می‌تواند امیدبخش باشد؛ اخیراً شاهد عملکرد مطلوب پلیس در برخورد با فساد اخلاقی در منطقه هستیم که بسیار موفق ظاهر شده است.

وی افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بایستی مساجد فعال‌تر شوند تا همچون سنوات قبل که شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات در پی گفتگوی بزرگان محل با مردم بودیم، باز هم این اتفاق پسندیده رخ دهد.

سردار میراسماعیلی گفت: تقویت فعالیت اجتماعی مساجد عامل موثری در کاهش اختلافات، صلح زوجین و مرتفع شدن نیازهای مالی اهالی به کمک متمولان متدین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای جذب جوانان به مساجد و حفظ فرهنگ دینی اسلامی‌مان بایستی برنامه‌های نو و مطابق سلیقه نسل امروز داشته باشیم؛ از این طریق می‌توانیم با توطئه‌های شوم دشمن مقابله و از فرزندانمان در برابر گزند آنان صیانت کنیم.

 

اوقات شرعی