امام جمعه لواسانات اعلام کرد: آرامستان تپه‌سرخه در بالادست محله نجارکلا لواسان به عنوان آرامستان عمومی شهر معین شد؛ زین پس دفن اموات باید طبق موازین شهرداری انجام شود و هیات‌ امنای مسجد فاطمیه هیچ دخالتی در این امر نخواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، شهر لواسان متشکل از محله‌های اصطلک، احمدآباد، توک مزرعه، چناربان، شورکاب، جائیج، گلندوئک، نجارکلا، ناران، تیمورآباد، سبو کوچک و بزرگ است؛ در گذشته بیشتر لواسانی‌ها به کشاورزی مشغول بودند و زمین‌هایشان هم بالادست محله‌های سکونتگاهی آنان بود؛ هر محله نیز آرامستانی برای دفن اموات داشت تا با رشد جمعیت و مهاجرت معکوس به سمت این شهر، جانمایی یک آرامستان عمومی به یکی از مطالبه‌های مهم مردم و نیازهای اساسی شهر تبدیل شده بود.

تا اینکه در پی دخالت هیات امنا مسجد نجارکلا و اصرار در دفن فردی غیربومی که ظاهراً در لواسان هم ساکن نبوده و همچنین دریافت وجه از خانواده وی، امام جمعه لواسانات با انتشار پیام صوتی با این کار مخالفت کرد و گفت: مسئولیت دفن اموات در آرامستان تپه‌سرخه با شهرداری لواسان است و مقرر شد تا آرامستان عمومی شهر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی افزود: هیچ وجهی بابت دفن اموات در این آرامستان اخذ نمی‌شود، مگر طبق تعرفه‌ای که شهرداری معین می‌کند.

وی تاکید کرد: هیات امنای مسجد فاطمیه نجارکلا دیگر هیچ مسئولیتی در آرامستان تپه‌سرخه ندارند و طبعاً اخذ وجه و یا دستور دفنی برای دفن اموات چه بومی، و چه غیربومی توسط آنان نادرست است و نباید انجام شود و من بعد دفن اموات باید طبق موازین شهرداری صورت بگیرد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان، و دارای ۲۰ روستا یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اوقات شرعی