امام جمعه لواسانات با تاکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی و تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در منطقه، گفت: ستاد نماز جمعه بایستی به عنوان قرارگاه فرهنگی بخش نسبت به طراحی و برنامه‌ریزی نوین در راستای تحقق این اهداف بیش از پیش تلاش کند و در این مسیر ابتکار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در جلسه ستاد نماز جمعه بخش بیان داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی، متناسب با شعائر دینی و عرف اسلامی یکی از وظایف مهم این مجموعه به شمار می‌آید که انتظار داریم با نیازسنجی دقیق منطقه در این زمینه برنامه‌ریزی کارشناسی انجام و اجرایی شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر لسانی و عملی باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد چرا که گامی موثر در ارتقا سطح فرهنگ اسلامی منطقه خواهد بود.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود به اقامه نماز جمعه در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی که اقامه این نماز عبادی سیاسی، هر هفته استمرار ندارد، بایستی آمادگی لازم را داشته باشیم تا در صورت تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای برگزاری، علاوه بر اطلاع‌رسانی به موقع و گسترده برای حضور پرشور شهروندان و شکوه جمعه، نسبت به اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی محیط و شبستان، ارائه خدمات و تهیه مواد ضدعفونی و ماسک برای نمازگزاران و دیگر موارد ضروری اقدام کنیم.

لواسانی افزود: همچنین بر رعایت فاصله اجتماعی نمازگران نیز نظارت داشته و اهتمام ویژه در قطع زنجیره شیوع این ویروس منحوس داشته باشیم.

اوقات شرعی