حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با صدور پیامی خطاب  به شهروندان متدین و انقلابی

 شمیرانات، ماه عزای اباعبدالله علیه السلام را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
ماه محرم، ماه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت رسید و غم هجران بهترین خلق خدا، آسمان‌ها و زمین را سیاه‌پوش کرد.
محرم، ماه مصیبت و اندوه و گریه است؛ گریه بر سالار شهیدان که برای زنده‌ نگهداشتن اسلام، خود و خاندان و اصحابش را فدای اسلام کرد و مخدرات خاندان نبوت هم به اسارت رفتند تا اسلام زنده بماند. ما هم در گریه و اندوه و ناله، تلاش می‌کنیم تا خود را هماهنگ و همراه آن بزرگواران کنیم تا باشد که ما هم حسینی شویم.
حال که به دلیل ویروس منحوس کرونا، مجالس عزاداری محدود شده، مناسب است که همۀ ما خانۀ خود را حسینه و عزاخانۀ خون خدا کنیم. بخشی از خانۀ خود را با کتیبه‌های عزا مزین کنیم، زیارت عاشورا بخوانیم، لباس یا شال مشکی بپوشیم، با استفاده از فضای مجازی در خانۀ خود و برای خود و خانواده سخنرانی و نوحه بگذاریم و گریه کنیم. و در این دهه، همۀ مایحتاج خانواده اعم از چای، و صبحانه، ناهار و شام خود را وقف روضۀ امام حسین سلام الله علیه کنیم و نیت مجلس حسینی مصرف کنیم، گویا در مجلس عزا نشسته‌ایم و از خدای نذری هیأت و حسینۀ عزای امام حسین سلام الله علیه استفاده می‌کنیم.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: «نِیَّهُ الْمُؤْمِنِ خَیْرٌ مِنْ عَمَلِهِ… إِنَّمَا الْأَعْمَالُ‏ بِالنِّیَّاتِ‏ وَ لِکُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى فَلَا بُدَّ لِلْعَبْدِ مِنْ خَالِصِ النِّیَّهِ فِی کُلِّ حَرَکَهٍ وَ سُکُون» [مصباح الشریعۀ: 53] ‏«نیت مؤمن بهتر از عمل اوست، امتیاز همۀ کردار ما نیت‌های ماست و هر شخصى را آن‌چه می‌رسد که نیت کرده است.
از این‌رو لازم است هر بنده‏اى نیت خود را در حرکات و سکنات و اعمال خالص کند.» در این دهه نیت خود را برای خدا خالص کنیم که جز برای امام حسین سلام الله علیه کاری نکنیم.
سید سعید لواسانی

اوقات شرعی