امام جمعه لواسانات بر ضرورت انسجام در شورای اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: انسجام این مجموعه در راستای خدمت به مردم، منجر به خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان که هدف

 اصلی و اولویت کاری نمایندگان آنان است، می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه با حضور در دفتر شورای اسلامی شهر لواسان و دیدار با رئیس و اعضای این شورا از کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز انتقاد کرد و افزود: در گذشته، اعضای جلسات این کمیسیون از تخلفات بسیار بزرگی چشم‌پوشی کردند و حالا برای خانه‌های کوچک بومیان که به ۵۰ یا ۶۰ متر می‌رسد و چندین سال از احداث آنها گذشته است، حکم تخریب صادر می‌کند! و سوال اینجاست نسبت به سازه‌های ویلایی چه اقدامی انجام می‌دهند؟!
 وی با بیان اینکه دستور تخریب ساختمان کوچکی که به گفته شما ۶۰ سال پیش ساخته شده است، بیشتر به طنز تلخ شبیه است تا واقعیت، تاکید کرد: کمیسیون مذکور باید نسبت به تخلفات بزرگ و متعلق به صاحبان زر و زور مستحکم باشد و قوی برخورد کند و در مورد خانه‌هایی که سال‌ها از بنای آنها گذشته و تخلفات جزئی دارند، برخورد دیگری داشته باشد.
امام جمعه لواسان ضمن تاکید بر تفکیک موارد مذکور و دقت و تدبیر در صدور احکام، خطاب به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: من بعد نیز بایستی محکم بایستید تا تخلفی در شهر انجام نشود و نسبت به این موارد حساسیت و نظارت بیشتری باشید.
وی با اشاره به درآمدزایی شهرداری از جرایم اخذ شده در آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، گفت: شایسته نیست شهر را با پول تخلف اداره کرد، بلکه شهرداری باید به دنبال راهکار برای ایجاد درآمد پایدار باشد و این هنری است که انتظار داریم مدیران شهری به خرج دهند.
براساس این گزارش، سه تن از اعضای شورای شهر لواسان نیز ضمن تائید فرمایشات امام جمعه، اظهار داشتند: وضعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ از نظر ما هم مطلوب نیست و طرح‌هایی برای جلوگیری از تخلفات در نظر داریم که جریمه‌های منطقی و مطابق روز در این آرا به دلیل اینکه دیگر صرفه اقتصادی برای متخلف از پروانه ساختمانی نخواهد داشت، از جمله اقدامات بازدارنده به شمار می‌آید.

اوقات شرعی