امام جمعه لواسانات تاکید کرد: با توجه به اینکه از نظر بنده و همچنین نظرات اولیا دانش آموزان مدرسه سرمد، این مجموعه در فرآیند آموزشی، تربیت دینی

و انقلابی موفق عمل کرده و توسعه آن به نفع لواسان، رودبار قصران و مناطق پیرامون آن است، اگر راهکار قانونی برای حفظ ساختمان از تخریب وجود دارد، به کار گرفته شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز چهارشنبه در دیدار با محسن جولایی، مدیر مدرسه سرمد لواسان بیان داشت: با توجه به اینکه فرآیند ارسال پرونده ساختمان این مدرسه به کمیسیون ماده ۱۰۰ با سرعت انجام شد، بنده نیز مشکوک هستم و جای سوال دارد؟!
وی افزود: اما اینکه آیا سازه مدرسه سرمد تخلف داشته است یا خیر، در صلاحیت بنده نیست و درباره آن نظری ندارم، بلکه حرف بنده یک کلمه است و آن اجرای قانون است.
امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: اگر قانون خاصی برای مدارس (قانونی که تصمیم‌گیری در خصوص تجاوز از پروانه ساختمان را برای مدارس از املاک دیگر تفکیک کند) وجود دارد، آموزش و پرورش باید وارد شود و از قانون و مدرسه خود دفاع کند.
لواسانی تصریح کرد: اگر هم استانداری معتقد است که باید قانون خاص درباره مدرسه سرمد اعمال شود، وارد عمل شود؛ یک عضو از کمیسیون ماده ۱۰۰، نماینده استانداری است.
وی گفت: شهرداری نظرش این است که ساختمان تخلف دارد و کمیسیون ماده ۱۰۰ هم با صدور رای مبنی بر تخریب اضافه‌بنا، این نظر را تائید می‌کند. لذا بایستی قانونی پاسخ نظر شهرداری و کمیسیون را بدهید، که راهش هم آموزش و پرورش است. بنده طرفدار مدرسه و فرهنگ و آموزش هستم، اما تاکید می‌کنم که قانون باید ملاک عمل باشد.
امام جمعه لواسان اظهار داشت: اگر قانون خاصی وجود دارد، اعمال شود، اگر هم شهردار سابق در دادن پروانه تخلف داشته است، باید پاسخگوی تخلف خودش باشد.
لواسانی تاکید کرد: توصیه بنده این است که وکیل بگیرید و کار را از مجاری قانونی پیگیری کنید. امیدواریم مشکل حل شود و مدرسه‌ای در قلب شهر لواسان با طراز تربیت و تعلیم اسلامی فرزندان منطقه ما را تربیت کند؛ چه از این بهتر؟

اوقات شرعی