امام جمعه لواسانات گفت: نباید اجازه دهیم که قلعه ضرغام تخریب شود، و البته در بازسازی نیز بایستی حفظ اصالت آن مورد توجه قرارگیرد، تا به عنوان جاذبه گردشگری برای بازدید عموم

که یقیناً برای مردم جالب خواهد بود، استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از منطقه کلاک، قلعه ضرغام و حسینیه کلاک که با همراهی محمدرضا بیک لواسانی شهردار، حبیب‌ الله شیرخانی رئیس شورای اسلامی شهر و علی لنگرنشین نماینده سازمان بازرسی کل کشور، مستقر در شهرداری لواسان صورت گرفت، بیان داشت: قلعه ضرغام که خانه اربابی قدیمی و متعلق به قاسمعلی ضرغام‌فر و برادران و خواهران او است، و همچنین حسینیه و حمام قدیمی کلاک و آب انبار و زاغه (لو به زبان محلی) که محل نگهداری اسب و گوسفند و قاطر بوده است، همگی کشش دارند که به عنوان موزه و قطب گردشگری محسوب شوند.
وی با بیان اینکه ان‌شاءالله تعالی احکام قضایی در خصوص مساله کلاک، سریع‌‌تر ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد داده‌ام که این منطقه می‌تواند به عنوان یکی از مراکز تحقیقات، دانش بنیان و یا مرکز رشد در حوزه باغداری و کشاورزی، مورد استفاده قرار گیرد و این مرکز تحویل یکی از دانشکده‌های کشاورزی یا معاونت علمی ریاست جمهوری شود.
امام جمعه لواسان افزود: این پیشنهاد بنده است، زیرا لواسان هم از لحاظ گیاهان دارویی و هم باغداری منطقه بسیار مستعدی به شمار می‌آید که می‌تتواند پایگاه علمی برای امور باغ و کشاورزی باشد. گذشته از اینکه در سال‌های قدیم لواسان یکی از مناطق دیم در کشور بوده است.
بیک لواسانی نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات اخیر مجموعه شهرداری و اعلام آمادگی در خصوص ساماندهی قلعه ضرغام و حسینیه کلاک گفت: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم هم اماکن مذکور را احیا کنیم و هم با هماهنگی ادارات مربوطه از زمین‌های کلاک استفاده بهینه کنیم.
.

اوقات شرعی