امام جمعه لواسانات ضمن بیان اینکه متاسفانه تاکنون شهرداری لواسان عزمی برای کارهای فرهنگی نداشته است، گفت: شهرداری تنها نهاد خدماتی

نیست، بلکه نهادی اجتماعی است؛ بنابراین در کنار خدمات، باید به فرهنگ هم اهمیت دهد و تمام اقدامات آن با ماهیت فرهنگی آمیخته شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز یکشنبه در دیدار با شیخ نادر حامدی، نامزد مشاورت فرهنگی شهرداری لواسان بیان داشت: زمانی که از فرهنگ صحبت می‌کنیم، هم لباس فرهنگی و هم محتوای فرهنگی مدنظر است. لباس فرهنگی باید فاخر باشد، اما نباید تنها به کارهای ظاهری بسنده کرد. اینکه برای مثال در ایام عید چهره شهر را متناسب با آن ایام و در روزهای محرم متناسب با عزای اباعبدالله فضاسازی می‌کنیم، خوب است اما این بخش کوچکی از کار فرهنگی به شمار می‌آید.
وی افزود: از نظر بنده عمده کار فرهنگی، توجه به محتوا است. محتوای فرهنگی یعنی در تمام طرح‌ها و اقدامات شهرداری، پیوست فرهنگی مدنظر قرار بگیرد. اگر شهر تمیز باشد، خودش یک کار فرهنگی است، لذا اینگونه نباشد که شما کار خودتان را کنید و خدمات شهری کار خودش را! بلکه عنصر فرهنگ باید در همه کارها لحاظ شود.
امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: جنبه مهم‌تری که باید بدان توجه شود، این است که، محتوای فرهنگ ما اسلام و فرهنگ نورانی ائمه اطهار علیهم السلام است. شهردار اسبق در دوران مدیریت خود، به بهانه جذب مردم، کنسرت برگزار می‌کرد، در حالی که آن جذب نبود! یا با چراغانی کل شهر، آلودگی تصویری و نوری ایجاد کرده بود تا لواسان را پاریس کند! این محتوای فرهنگی نیست.
لواسانی افزود: شهردار پیشین هم از موکب زدن برای اربعین سخن گفت که اصل و نفس کار خوب بود، اما بعد از گذشت زمان متوجه شدیم که شهر را می‌فروشد و با پولش موکب می‌زند! که البته این هم فریب و ظاهرسازی بود، اگر نگوئیم به اسم موکب پولشویی شد!
وی با بیان اینکه کار فرهنگی لوازم خود را دارد، تاکید کرد: در لواسان جوانان با انگیزه و با فکر و اندیشه سالم کم نیستند و فعالیت می‌کنند؛ ظرفیت روحانیت در منطقه هم خیلی خوب است و بایستی با آنان هماهنگ شوید تا نتیجه کارهای مشترک‌تان مطلوب و موثر شود. شهرداری نباید فقط صندوق پول باشد!
امام جمعه لواسان با تاکید بر اینکه محسوس شدن نتایج کار فرهنگی نیازمند زمان است و باید امیدوارانه و با برنامه ادامه داد، اظهار داشت: اولویت‌ها باید شناسایی شده و بین کارهای ایجابی و سلبی تفکیک قائل شد.
وی یادآور شد: اماکنی که شهرداری یه عنوان کافی شاپ به افراد اجاره داده است نیز باید ساماندهی شوند.
حامدی نیز خطاب به امام جمعه لواسان، آمادگی خود را نسبت به فعالیت جدی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهر اعلام کرد و گفت: تلاش خواهم کرد تا با بهرمندی از رهنمودهای جنابعالی و همراهی فعالان فرهنگی شهر، تغییرات ملموسی را در این حوزه پدید آورم.

اوقات شرعی