حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن “روز خبرنگار” با جمعی از خبرنگاران دیدار و با اهدا لوح تقدیر و هدایا از زحمات فعالان حوزه خبر

 و اطلاع‌رسانی تجلیل کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، لواسانی روز یکشنبه در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، بیان داشت: بنده نیز در سنوات قبل در حوزه رسانه فعالیت داشته و همواره به این حرفه علاقمند هستم، لذا قدر کار خبری را خوب می‌دانم و معتقد هستم بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم، خبرگزاری‌ها و مطبوعات فعال و زنده با هر سمت و سویی که هستند، تاثیر بسزایی در کشور دارند و می‌توانند کمک شایانی به فضای جامعه داشته باشند.
امام جمعه لواسان با بیان اینکه خبرنگاری شغل بسیار شریفی است، تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما قدر رسانه، آنطور که باید دانسته نمی‌شود؛ حتی برخی از خبرنگاران نیز جایگاه حقیقی خود را نمی‌دانند و بر وظایف و اهمیت شغلی این حرفه آگاه نیستند.
وی تصریح کرد: وجه مهمی از خبرنگاری اقامه حق است و در برخی مواقع هزینه‌ها و زحمت‌های فراوانی را هم برای فرد ایجاد می‌کند و خبرنگار با مقاومت‌ها و برخورد‌های غیر اصولی، تند و زننده هم مواجه می‌شود و حتی گاهی به شهادت می‌رسد. برای نمونه در لواسان، خبرنگاری که در ماجرای کلاک با افرادی درگیر و حتی بازداشت شد.
لواسانی یادآور شد: متاسفانه واقعیتی غیر قابل انکار این است که در مقابل خبرنگاران وظیفه‌شناس و متعهد، خبرنگاران و رسانه‌های معدودی هم وجود دارند که قلم خود را چه براساس منافع مالی چه در پی اعمال نفوذهای متعدد، می‌فروشند! که البته این رسانه‌ها که با اجبار مطلبی ناحق را درج می‌کنند، رسانه نیستند!
امام جمعه لواسان ضمن تشکر از همراهی خبرنگارانی که در وقایع اخیر شهر، عاملی بر جریان‌سازی عدالت‌خواهی بودند، اظهار داشت: با توجه به اتفاقات این اواخر که رئیس قوه قضائیه هم اعلام کردند حضور سخت‌تر و بیشتری در لواسان خواهند داشت، انتظار داریم شما خبرنگاران نیز در مسیر مواجهه فعالانه و امیدوارانه ما با مسائل، تعامل و کمک بیشتری داشته باشید.
وی خاطرنشان کرد: در این راه، امید و شجاعت اهمیت بسیار زیادی دارد تا با تخریب و تهدیدهای بیشماری که اتفاق می‌افتد، جبهه را خالی نکنیم. همانطور که امروز شاهد هستیم تعدادی از افرادی که تهدید می‌کردند خود یا در زندان به سر می‌برند و یا فراری هستند؛ لذا ما خیلی پیشروی داشته‌ایم.
لواسانی با تاکید بر اهمیت رسانه بیان داشت: در مسائل لواسان، رسانه‌ها کمک بسزایی داشتند و باید قدر آنها را دانست. اگر بار هم همراه باشند، موارد دیگری در این شهر وجود دارد که بایستی با اولویت به آنها پرداخت.
امام جمعه لواسان افزود: با توجه به اینکه در دیدار با آیت‌الله رئیسی نیز مطرح کردیم، اگر موفق شویم لواسان را با همکاری و همراهی و همچنین ورود نیروهای اطلاعاتی، نظارتی و قضائی به عنوان پایلوت مبارزه با فساد به خوبی معرفی کنیم؛ به زودی شاهد این اتفاق پسندیده در سراسر کشور خواهیم بود و با این غده‌ سرطانی که پیشرفت کند، جامعه را به نابودی می‌کشاند مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: ورود نیروهای اطلاعاتی بویژه اطلاعات سپاه برای ریشه‌یابی و برخورد با حامی و علت اصلی قساد بسیار مهم و در اولویت است؛ اگر علت‌ها شناسایی و پاک شوند، لواسان عاری از هرگونه فساد و تبعیض می‌شود. در این صورت لواسان پایلوت موفقی برای قوه قضائیه و نیروهای مذکور می‌شود تا به بررسی دقیق و موردی مناطق خوش و آب و هوای دیگر بپردازند.
 لواسانی تصریح کرد: با اقدامات مثبت در این مسیر مهم می‌توانیم فضا را برای شهروندان امن و برای مفسدان ناامن کنیم. اگر می‌خواهیم زندگی مردم راحت و بی دغدغه باشد باید جلوی تبعیض، اشرافیت و افراد نوکیسه را گرفت.
بر اساس این گزارش، خبرنگاران حاضر نیز از ورود قدرتمندانه و جسورانه امام جمعه لواسان به عنوان یک مسئول مردمی در دفاع از حق شهروندان و ورود به مسائل مبارزه با فساد و بسط عدالت، علیرغم تمام تهدیدها و فشارها تشکر کردند و آمادگی خود را برای همراهی وی در این مسیر مهم اعلام داشتند.
 هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان “روز خبرنگار” نامگذاری کرد.

اوقات شرعی