نشست مشترک امام جمعه لواسانات با روسای ادارات مسکن و شهرسازی، و منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات، و ثبت اسناد و املاک لواسانات، و شهردار لواسان،

در خصوص چگونگی مقابله با تخلفات با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در سفر به منطقه، روز یکشنبه در دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی اظهار داشت: با توجه به حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در لواسان و تاکید بر لزوم استمرار مبارزه با فساد، تبعیض و تخلفات، و ضرورت ورود اطلاعات سپاه به مسائل خاص لواسان، از مسئولان ادارای متولی انتظار داریم نهایت همکاری و هم‌افزایی را با یکدیگر و نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ عملکرد مناسب و عادلانه‌ای نداشته و چشم بر همه تخلفات بسته بودند؛ به طوری که با متخلفان و سازندگان ساختمان‌های غیرمجاز و ویلایی عجیب با مهر و تسامح برخورد می‌کرند و این دوره نیز دچار افراط شده و برای خانه‌های ۶۰ متری روستایی حکم تخریب صادر می‌کنند!
امام جمعه لواسان افزود: این رویه صحیح و پسندیده نیست؛ اولویت برخورد کمیسیون مذکور باید تخلفات بزرگی که توسط صاحبان زر و زور و متصل به افراد بانفوذ در شهر رخداده شده است، باشد. و سپس برای ساختمان‌‌های کوچک اهالی بومی و بی‌پناه لواسان حکم صادر کنند.
براساس این گزارش، در این جلسه در خصوص پیشنهاد تبدیل آرامستان تپه سرخه به آرامستان عمومی شهر لواسان، با توجه به ظرفیت محل نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد روسای ادارات حاضر در جلسات مستمر موضوع را به طور کارشناسی بررسی کنند.
تپه سرخه سه بخش است؛ بخش زیرنهر که جز مستثنیات است و درباره آن بحثی نیست، بخشی که جز اراضی ملی است و با حکم اخیر دیوان عالی کشور به بیت المال بازگشت و بخش میانه که اعمال ماده ۶۴ شده که در آن هم تخلف صورت گرفته و باید راه‌های قانونی بازگشت اراضی مذکور هم به بیت المال بررسی شود که نیازمند کار حقوقی دقیق است.

اوقات شرعی