حجت ‌الاسلام سیدسعید لواسانی: تخریب ویلای فرزند وزیر پیشین صنعت یک اقدام مبارک و در راستای اجرای عدالت بود اما این مورد تنها مورد از این دست نیست. تخریب ویلای مذکور تخریب نماد بی‌عدالتی است، چرا که اینگونه در جامعه تصور می‌شود اگر یک پیرزن کرمانشاهی بی‌پناه یا بومی لواسان باشی قانون محکم در موردت اعمال می‌شود اما اگر ویژه‌خوار و دختر فلان مسؤول باشی قانون با تو مهربان است. تخریب ویلای فرد متخلف نشان داد قانون می‌تواند در مقابل ویژه‌خواران نیز بایستد و این امیدواری به وجود می‌آید که قانون می‌تواند عدالت را اجرا کند. مساله‌ای که باید در این باره مورد توجه قرار گیرد این است که این حرکت وقتی تاثیرگذار است که تداوم داشته باشد. اگر فقط یک ویلا که موضوع آن رسانه‌ای شده، تخریب شود و عدالت بار دیگر رها شود به هیچ عنوان تاثیرگذار نخواهد بود. این دستاورد را می‌توان از چند منظر مورد توجه قرار داد؛ اولین بحث این است که دستگاه قضا نشان داد با پیگیری‌های جدی و دقیق می‌توان رویه بی‌عدالتی را تغییر داد و به سمت عدالت و رفتار قانونی حرکت کرد. دومین مساله این است که مقابله با فساد و اجرای عدالت بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی و شخصیت انجام شود. برای ما مهم نیست افراد از چه جناح و گروهی هستند و همه باید بدانند تخلفات تبعات دارد؛ شاهد این گفته دادگاه اکبر طبری است. به نظر بنده دادگاه اکبر طبری دستاوردهای بسیاری برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. برگزاری چنین دادگاهی موجب خوشحالی فراوان است و پیام‌ رسایی به متخلفان و ویژه‌خواران می‌دهد. وقتی کسی مثل طبری با آن جایگاه و از درون قوه‌قضائیه محاکمه می‌شود، سایر متخلفان در هر سطحی باشند باید تخلف را کنار بگذارند. وقتی عدالت و قانون با کسی که خود مجری آن بوده شوخی ندارد قطعا در بخش‌های دیگر هم همین وضعیت به وجود خواهد آمد. برای اجرای عدالت به هیچ عنوان نباید شک کرد.  موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که اگر این پیگیری‌ها برای اجرای عدالت فقط به چند مورد معدود محدود شود، باز هم شاهد افزایش قدرت بی‌عدالتی و کم شدن قدرت قانون می‌شویم. هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که چه در لواسان یا خارج از آن در حال تخلف هستند. مقابله با آنها پیگیری می‌خواهد. اگر برخورد با تخلف فقط به تخریب ویلای نعمت‌زاده منجر شود مصداق با یک گل بهار نمی‌آید، خواهد بود.  تداوم برخورد موجب می‌شود که ویژه‌خواران و متخلفان بترسند و امیدوارم این عزمی که در قوه‌قضائیه با حضور آقای رئیسی به وجود آمده تداوم یابد تا دستاوردهای چنین اقداماتی ادامه‌دار باشد.

موضع همه ما باید همان موضع انقلاب اسلامی باشد؛ انقلاب اسلامی به ما دیکته می‌کند با هر‌گونه بی‌عدالتی مقابله کنید؛ می‌خواهد آن بی‌عدالتی از سوی دختر فلان وزیر باشد یا یک شخص معمولی. به نظر من برخورد با کسی که انتساب به مسؤولان دارد و می‌تواند از قانون سوءاستفاده کند باید محکم‌تر از سایرین باشد، چرا که تخلف افراد منتسب خطرناک‌تر از سایر جامعه است. اگر این رویه ادامه داشته باشد معلوم می‌شود انقلاب زنده است و این مسأله بزرگ‌ترین دستاورد محسوب می‌شود.
 نکته آخر که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که تبعیض یکی از بزرگ‌ترین بدی‌هایی است که می‌تواند به جامعه تحمیل شود. اتفاق تلخی که برای پیرزن کرمانشاهی افتاد به بهانه اجرای عدالت و قانون بود. شهرداری کرمانشاه قانون را سفت و سخت برای یک پیرزن بی‌پناه انجام داد اما آیا قانون با همین قدرت مقابل ویژه‌خواران قرار می‌گیرد؟ اگر جواب منفی است – که متاسفانه فعلا منفی است – به معنای تبعیض در جامعه است. با برخورد با ویژه‌خواران و متخلفان دانه‌درشت و تداوم آن تبعیض از بین می‌رود.
باید از تخریب این ویلاها و اجرای عدالت دستاوردهای بیشتری به دست آوریم که رفع تبعیض بزرگ‌ترین آن محسوب می‌شود؛ رفع تبعیض یعنی آن فرد قدرتمند مانند یک فرد معمولی از قانون بترسد.

اوقات شرعی