امام جمعه لواسانات با اشاره به اهمیت تحکم خانواده تاکید کرد: باید برای مسائل مهم تحکیم خانواده که کوچکترین و مهمترین جامعه به حساب می آید،

برنامه ریزی داشته باشیم و در راستای کاهش آمار طلاق اقدامات جدی انجام دهیم.
حجت الاسلام سید سعید لواسانی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شمیرانات اظهار داشت: ظرفیت روحانیون و معتمدان محلات نباید نادیده گرفته شود؛ بسیاری از طلاق های امروز ثمره مشکلات جزئی و لج و لجبازی زوج های بی تجربه است و با گفت و گوی ریش سفیدان محل با جوانان و خانواده آنها حل و فصل می شود.
وی تصریح کرد: مشاورانی که در این راه نیز خدمت می کنند باید تخصص، تعهد و انگیزه لازم برای ایجاد صلح و تحکیم خانواده ها داشته باشند.
لواسانی خاطرنشان کرد: طلاق فقط مشکل صرفاً شمیرانات محسوب نمی شود و از مشکلات مهم کشور به شمار می آید که زیبنده نظام اسلامی ما نیست.
وی با اشاره به مساله حجاب و عفاف نیز اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر لطانی راهکار موثری در حل آسیب های اجتماعی است اما باید به صورت جمعی باشد؛ اگر این اقدام فردی صورت بگیرد اثربخشی لازم را نخواهد داشت بلکه نتیجه عکس نیز می دهد.
فرماندار شمیرانات نیز در این جلسه ضمن تاکید بر هم افزایی و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و مسئولان عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: انتظار داریم شورای فرهنگ عمومی در شمیرانات به نبض تپنده تحولات فرهنگی اجتماعی تبدیل شود.
سید مهدی ساداتی اظهار داشت: اولویت اساسی ما در زمینه تحکیم خانواده،کاهش آمار طلاق شهرستان است که تحقق این مهم نیازمند تلاش و اهتمام بیشتر و دلسوزانه تری از سوی مسئولان فرهنگی است.
وی افزود: در گذشته بسیاری از مسائل مردم در مساجد حل و فصل می شد لذا انتظار داریم ظرفیت ریش سفیدان منطقه برای حل مشکلات به شیوه کدخدامنشی به فراموشی سپرده نشود.
این مقام مسئول تاکید کرد: برای جلوگیری از موازی کاری باید بانک اطلاعاتی از موضوعات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی جمع بندی شود.
فرماندار شمیرانات تصریح کرد: از ظرقیت دانشگاه ها، بسیج و حوزه های علیمه نیز باید در راستای اجرای سیاست های رهبری در گام دوم انقلاب استفاده کنیم.
وی همچنین بر نظارت بیشتر بر اماکن تفرجگاهی شهرستان بویژه در بخش های لواسانات و رودبار قصران به منظور پیشگری از بروز ناهنجاری های اجتماعی تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان داشت: هدف ما از برگزاری شورای فرهنگ عمومی ایجاد هم افزایی در کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی است تا بتوانیم اهداف فرهنگی نظام را محقق سازیم.
احد جاودانی افزود: مشکل امروز جامعه تعدد مراکز فرهنگی و تکثر سیاست های فرهنگی است؛ باید واحد عمل کنیم و از اقدامات جزیره ای بپرهیزیم تا بتوانیم به اهداف تود برسیم.
وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر دایره گسترده ای دارد تصریح کرد: این امر مهم و اساسی نباید صرفاً به حجاب و عفاف محدود شود و نیازمند توجه بیشتری است‌‌.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تحقق اهداف فرهنگی نظام تنها با نگاه به گذشته، آسیب شناسی فعالیت ها و برنامه ریزی کارشناسی برای آینده امکان پذیر است.

اوقات شرعی