امام جمعه لواسانات با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس دهم گفت: وقتی رهبر حکیم‌

ما نمره قابل قبولی در حوزه عدالت به مجلس قبل نمی دهند، یعنی از یک واقعیت ملموس صحبت می کنند. ما باید در مسیر بسط عدالت بجنگیم وگرنه فقر، فساد و تبعیض ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های ۹ خرداد ۹۹ که به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز عبادی – سیاسی جمعه برای چهاردهمین هفته لغو و به صورت مجازی منتشر شد، اظهار داشت: مجلس یازدهم به اسم مجلسی انقلابی وارد صحنه شده است لذا نمایندگان این دوره باید مراقبت بیشتری بر عملکرد و رفتار خود داشته باشند.
وی تاکید کرد: مهمترین مساله امروز کشور، مشکلات اقتصادی و معیشت مردم است که باید کار را با عدالت جلو ببرند و این مسائل را با تلاش شبانه روزی، وضع قوانین شفاف و دقیق و اصلاح عاقلانه و عالمانه قوانین دست و پاگیر فعلی که منافذ فساد را باز می کنند مانند ماده ۱۰۰ شهرداری ها، مرتفع سازند.
خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و تمام مسئولان باید از درگیری خودداری کنند که به نفع دشمن است و آنها منتظر همین فرصت برای سواستفاده هستند؛ خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستی تمام توجه و تمرکز را صرف خدمت به ملت شریف ایران و اسلام کنند.
وی تصریح کرد: انتظار داریم مجلس یازدهم نظارت دقیق بر دولت داشته باشد که بدین ترتیب عمده مشکلات کشور حل می شود؛ اگر درست عمل کنیم به نتیجه می رسیم و خداوند برکت را روانه زندگیمان می کند.
لواسانی بیان داشت: شاهد هستیم نفت کش های ایرانی علیرغم تهدیدهای آمریکا یکی مس از دیگری به سواحل ونزوئلا می رسند، که این نشان از استقامت جمهوری اسلامی دارد و بسیار مهم است. اگر ما پای دین خدا بایستیم، یقیناً او نیز یاریمان خواهد کرد.
امام جمعه لواسان با اشاره به دستگیری زوجی که از سال ۸۰ فساد مالی را آغاز کرده و اکنون محاکمه شدند یادآور شد: در مقابل اسقامت و مواجهه فعالانه، دیدیم که اگر مانع فساد نشویم این چنین گسترش می یابد؛ انقلاب اسلامی درختی تنومندی است اما برخی از میوه هایش آفت زده و فاید هستند که ما به عنوان پاسداران انقلاب موظف به برخورد با آنها هستیم.
وی با اشاره به قتل دختر ۱۴ ساله گیلانی توسط پدرش اذعان داشت: رخ دادن چنین اتفاقاتی در کشور بسیار مهم است و باید ریشه یابی و علت یابی شود. وظیفه قوه قضائیه برخورد با معلول ها است، لذا باید با علت ها جای دیگر و طور دیگری برخورد شود.
خطیب جمعه لواسان افزود: ممانعت از بروز این حوادثی نیازمند کار دقیق جامعه شناسی است که بایستی بدون حب و بغض اقدام به تحقیق کنند تا با رفع علت ها دیگر شاید چنین صحنه های زشت و دردآوری نباشیم.
وی گفت: بنده فردی را که توسط شورای اسلامی شهر لواسان به عنوان شهردار معرفی شده نمی شناسم اما قطعاً شورا تحقیق کرده و استانداری و مسئولان امنیتی نیز برای تائید شهردار دقت لازم را خواهند داشت اما وظیفه ما نیز نظارت است و از بین نمی رود.
لواسانی تاکید کرد: شهردار جدید لواسان مسئولیت سنگینی دارد و باید تلاش فراوانی داشته باشد تا بتواند خرابی های گذشته را جبران کند؛ شهردار هر که باشد فرقی نمی کند و کار مهم است.
امام جمعه لواسان افزود: شهردار نباید اجازه دهد کسی با اعمال نفوذ و زر و زور بر شهر حاکم شود. همچنین باید مسائل شهرداری را شفاف سازی کند و نقطه های کور که منجر به فساد می شود ببندد و مردم را از اتفاقاتی که رخ می دهد آگاه کند.
 وی با اشاره به تخلفاتی که در لواسان رخ می دهد، از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است لذا ما نظارت می کنیم و فساد را تا روزی که ریشه کن شود فریاد می زنیم.
خطیب جمعه لواسان ضمن تاکید بر تقوای الهی اظهار داشت: خداوند بر تمام اعمال و رفتار ما آگاه و بیناست و باید ملاحظه خدا را بکنیم؛ بایستی هر کس مراقب خانه ابدی و حقیقی خود باشد و تلاش کند آخرت خود را نیکو سازد.
وی تصریح کرد: استقامت یعنی در راه خدا حرکت کنیم و در این مسیر محکم ایستاده و از چیزی هراس نداشته باشیم، اینطور رستگار خواهیم شد. کار ما معرفت فردی و اقامه دین حق بر زمین است و این مهم تنها با استقامت محقق می شود.

اوقات شرعی