بسم الله الرحمن الرحیم
 “اذا تزوج الرجل احرز نصف دینه”
کسی که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است
رسول الله (ص)

بحمدالله در این روز مبارک یعنی عید سعید فطر دو جوان متدین را به عقد یکدیگر درآوردیم که علیرغم تمام مشکلاتی که وجود دارد، با قناعت و شعور برای تحقق این امر الهی و مستحب موکد تلاش کردند. ما نیز برایشان آرزوی زندگی سرشار از عشق، محبت، کمال، خیر و برکت داریم و ان شالله خداوند متعال فرزندانی صالح را ثمره زندگی این دو عزیز قرار دهند.
 امر ازدواج، به ظاهر یک مسأله صرفاً شخصی محسوب می شود، اما از آن رو که بنیان جامعه انسانی با پیوند زناشویی زن و مرد شکل می گیرد و آنان برای تشکیل خانواده از ضوابط و نظام حقوقی خاصی پیروی می کنند، ازدواج یک امر اجتماعی نیز به حساب می آید.
راهی جز ازدواج برای رسیدن به آرامش حقیقی در سایه تعهد و مسئولیت پذیری امکان ندارد. لذا ازدواج یکی از ارکان مدنیت و راهی مهم برای آسایش جامعه و رفاه بشر به شمار می رود.
ازدواج از جمله دستور‌های موکد الهی در دین اسلام است که بر هر زن و مرد مسلمان واجب شده تا زوجی مناسب بر اساس معیار‌های اسلامی برای خود برگزیدند.
امر نکاح یک ضرورت حیاتی و برای رسیدن به آرامش درونی و اکمال دین در هر جامعه ضروری و مهم است؛ شایسته است با چشم پوشی از تشریفات و تقلید به فرهنگ های دیگر، زندگی مشترک را با پایه ریزی اسلامی بنا کنیم و این امر را ترویج کنیم.
متاسفانه فرهنگ اروپایی و غربی در تلاش است زندگی مجردی، تجمل گرایی، دوستی‌های ناپایدار و همچنین ازدواج‌های موقت را بدون آنکه همخوانی با فرهنگ ایران اسلامی داشته باشد، در جامعه ما بالاخص در نسل جدید نهادینه کند؛ درحالی که ما به عنوان شیعیان علوی باید با الگو قرار دادن سیره زندگی ائمه راه خوشبختی واقعی دنیوی و اخروی را پیش بگیریم.
شاهد هستیم برخی از جوانان مشکلات مالی را بهانه ازدواج نکردن خود اعلام می کنند اما روایتی از پیامبر (ص) در این تصوص نقل شده که میفرمایند: “کسی که به واسطه ترس از فقر ترک ازدواج می کند نسبت به خداوند سوءظن بکار برده است چرا که خداوند وعده داده اگر ازدواج کنندگان در فقر و مضیقه اقتصادی باشند پروردگار آنها را از فضل و کرم خود بی نیاز خواهد کرد. بر اساس این روایات ازدواج موجب از بین رفتن فقر و پیشرفت اقتصادی می شود.
ازدواج، مقدس و نیاز فرهنگی جامعه امروز ما است که انتظار داریم خانواده ها با تسهیل این امر الهی موجبات تحقق آن را فراهم کنند و جوانان نیک سرشت ما ازدواج را یک وظیفه شرعی بر گردن خود احساس کنند.

اوقات شرعی