امام جمعه بخش لواسانات گفت: وقتی می خواهیم خداوند از گناهان ما چشم پوشی کند، ما را مورد عفو قرار دهد و حاجت روا شویم، بایستی توسل کنیم

و به بندگان معصوم و آبرودار خداوند یعنی ائمه اطهار متوسل شویم.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی بامداد یکشنبه در مراسم شب احیاء بیست و سوم ماه مبارک رمضان که با حضور مردم متدین منطقه در مصلای لواسان برگزار شد، اظهار داشت: امشب شبی است که هر چه برای یکسال ما مقدر شده به امضای امام زمان (عج) می رسد. تقدیری که ما نمیدانیم چگونه رقم می خورد اما با استغفار و گریه از خطاهایی که مرتکب شده ایم، میخواهیم بهترین ها را برای ما بخواهند.
وی افزود: وقتی عاجزانه به درگاه خداوند پناه بیاوریم و ۱۰ بار یا الله را زمزمه کنیم، ارحم الرحمین است و می بخشد. وقتی ما را بخشید آن وقت دعاهای ما اثر می کند و حاجت روا می شویم. هرگز خودتان را دست کم نگیرید و هر چه میخواهید به محضر پروردگار ببرید که مالک اشترها و سردار سلیمانی ها در این شب شهادتشان را از خدا گرفتند.
امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: اگر به منزل کریمی دعوت شوید و شما را به خاطر ژنده پوشی راه ندهند، آبروی میزبان می رود. پس اینچنین نمی شود! راه می دهند، لباس نو بر تنتان می پوشانند و خواسته شما را برآورده می کنند. پس کیست از خداوند متعال کریم تر و بخشنده تر؟ قطعاً ما را می بخشد، فقط کافیست مانع ها را برداریم و به درگاهش پناه بیاوریم.
وی با اشاره به روایتی دیگر از زمان حضرت موسی نیز تصریح کرد: شخصی به ایشان گفت به خدا بگوئید حاجت مرا روا کند وگرنه آبرویش را میبرم؛ ندا رسید حاجت روا شدی، از او پرسیدند چطور میخواستی آبروی خدا را ببری؟ گفت دستم را قطع می کردم و می گفتم این دست، خالی از پیش خدا برگشت!
لواسانی اذعان داشت: جز خانه خدا تمام درها بسته است و جز از درگاه پروردگار از همه جا ناامید باز می گردیم پس فقط باید خدا را صدا کنیم تا ما را اجابت کند. شب احیا شب بیدار شدن از خواب غفلت اشت، باید بیدار شویم تا مبادا با مرگ از این خواب بپریم که بیدار شدنی سخت است.
امام جمعه لواسانات بیان داشت: شب زنده داری برای کسی است که بیدار شده باشد، کسی که در خواب غفلت است نمی تواند شب قدر را احیا کند. ملائکه امشب به قلب نازنین امام زمان (عج) نازل می شوند چون ایشان بیدار است، شب ما نیز بخاطر وجود این حضرت پربرکت می شود.

اوقات شرعی