تهران- ایرنا- امام جمعه بخش لواسانات با اشاره به دستگیری های اخیر در شهر لواسان از عدم نظارت مسئولان ابراز گلایه کرد و گفت: تقصیر مسئولان

محلی و استانی است که تخلفات را می‌دیدند و می‌گفتند ان شاء الله بز است و رد می‌شدند و اصلاً به وظایف قانونی خود مبنی بر نظارت وقعی نمی‌نهادند.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های این هفتهٔ نماز عبادی سیاسی جمعه بخش لواسانات شهرستان شمیرانات خطاب به مسئولان تأکید کرد: اگر درون ادارات دولتی، حراست و نظارت و بارزسی خود دستگاه‌ها اقدام نکنند، نوبت به قوۀ قضائیه می‌رسد که آن وقت کار برای شما هم سخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، هفتهٔ جاری شهردار، دو عضو شورای شهر و چند تن از کارمندان شهرداری لواسان بازداشت شدند؛ تاکنون اتهام این افراد توسط مراجع ذیصلاح اعلام نشده است.

وی افزود: همۀ ما موظف هستیم پاکی این نظام را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خدشه‌ ای به آن وارد شود.

خطیب جمعه لواسانات اظهار داشت: ما قاضی نیستیم و اینکه اتهام آنها دقیقاً چیست و چه جرمی دارند به اهل خودش می‌سپاریم و منتظر می‌مانیم مراجع رسمی اظهارنظر کنند اما طی یک‌ سال اخیر میزان تخلفات و شکایات مردم زیاد شده بود و هیچ‌کس هم گوش شنوا نداشت!

لواسانی تصریح کرد: تخلفاتی که مردم فقط به بندۀ طلبه گزارش داده‌اند، آنقدر زیاد است که سر بنده سوت می‌کشد! خب به شما مسئولان هم رسیده است، شما بارزسی و دستگاه نظارت دارید، چرا ندیدید؟ یا دیدید و اقدامی نکردید؟

امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: بنده از تعبیر شتر را با بارش می‌برند، استفاده می‌کنم و همۀ جای لواسان هم مشخص است و مسألۀ پنهانی نیست.

وی خطاب به افرادی از ریختن آبروی مؤمن گلایمند بودند اذعان داشت: آبروی مؤمن واجب است، اما آبروی نظام اسلامی و اسلام برود، هیچ اهمیتی ندارد؟ حفظ آبروی نظام که واجب‌تر است، نیست؟ جداً باید مسئولان مربوطه پاسخ‌گو باشند و حق ندارند به جای پاسخ‌گویی فرافکنی کنند.

خطیب جمعه لواسانات بیان داشت: افراد مذکور به حکم قضایی بازداشت شده‌اند؛ حتماً مطالب مهمی است که دستور چنین برخورد شده است وگرنه مقام قضائی چنین حکمی نمی‌دهد. بنابراین به جای فرافکنی اجازه بدهید، قوۀ قضائیه و سربازان گم‌نام امام زمان سلام الله علیه کار خودشان را بکنند.

لواسانی خطاب به مسئولان متولی درخواست کرد: جداً می‌خواهم برای اینکه کار مردم معطل نشود و به شکایات متخلفان رسیده شود، سریع‌تر فکری برای شهرداری لواسان بکنند و فردی پاک‌دست و مومن و انقلابی و کاردان را بگمارند.

امام جمعه لواسانات از قوۀ قضائیه و سربازان گمنام امام زمان (عج) تشکر کرد و گفت: خدا قوت به این جوانان، پاک، متقی، متدین، پابکار و متخصص.

وی افزود: البته می‌خواهیم فقط به شهر لواسان اکتفاء نکنند، بلکه حریم روستاها و منابع طبیعی و محیط زیست را هم دریابند و بررسی کنند که در معرض تجاوز مفسدان است و امیدی هم به دولتی‌ها برای کار مثبت نیست، چنان‌ چه تاکنون در موضوع مبارزه با فساد نبوده است.

خطیب جمعه لواسانات تأکید کرد: نظام ما پاک است، و قداست دارد که می‌تواند امثال شهید سلیمانی تربیت کند.باید روابطش هم بر پایۀ پاکی و قداست باشد، باید ادارات دولتی و شهرداری‌ها هم برپایۀ پاکی و عدالت کار بکنند، نه این‌که هرکس پول داشت، هرچه خواست برای مثال در لواسان بسازد و دست آخر جریمه‌اش را بدهد و این وسط چه پول‌هایی جابجا و چه رشوه‌هایی که داده و گرفته نمی‌شود!

لواسانی خاطرنشان کرد: باید با با اژدهای هفت‌ سر فساد برخورد جدی و همه‌جانبه کنیم. حفظ نظام و آبروی نظام از اوجب واجبات است و همۀ مسئولان در پیشگاه خدا مسئول هستند که فرمود: بترسید از خدا و در این امانت بزرگ الهی نه بگذارید خیانت کنند و نه خودتان دست‌تان به خیانت باز شود. دنیا می‌گذارد، اما مبادا روز قیامت شهداء خصم شما باشند!

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

http://www.irna.ir/news/83654260/

اوقات شرعی