سید سعید حسینی لواسانی

اولیای نگران مدرسه سرمد لواسان، اعتراض خود را نزد امام جمعه بردند

جمعی از اولیای دانش آموزان مدرسه سرمد لواسان، روز چهارشنبه با حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات دیدار کرده و از صدور حکم تخریب

بخش غیرمجاز مدرسه مذکور در کمیسیون ماده ۱۰۰ و برخورد شهرداری ابراز گلایه و نگرانی کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، والدین حاضر در این جلسه ابراز کردند: در سال‌هایی که فرزندان ما در مدرسه سرمد تحصیل می‌کنند، شاهد هستیم ضمن اهتمام به امور آموزشی، به مسائل تربیتی نیز توجه ویژه‌ای می‌شود؛ و تا جایی که ما مطلع هستیم تمام اولیا از مدرسه راضی هستند، لذا نسبت به توقف فعالیت ساختمانی مدرسه با برخورد شهرداری و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعتراض داریم.
جمع مذکور خاطرنشان کردند: مدارس بایستی طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، طبق نقشه سازمان نوسازی مدارس ساخته شود و شهرداری‌ها موظف به تسهیل کار هستند، نه اینکه قانون خود را به آنها تحمیل کنند.
لواسانی نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) بیان داشت: بنده تابع ضوابط و قوانین هستم و هرچه قانون حکم کند، به آن پایبندم؛ در رابطه با مدرسه هم اگر قانون خاصی وجود دارد که شما می‌گوئید و پیش از این هم متولیان امر گفتند، باید آموزش و پرورش استان تهران وارد عمل شود.
وی افزود: به مسئولان مدرسه هم عرض کردم که اشکال کار شما این بود که به قول‌های شفاهی شهرداران سابق و اسبق اطمینان کردید. چرا وقتی قانونی خاص در این زمینه است، تن به درخواست شهرداری داده‌اند، طبق نقشه آنها جواز گرفتند و یک‌بار هم در گذشته به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته‌اند و جریمه شده‌اند! مسلماً شهرداری اکنون نیز به همان رویه استناد می‌کند.
امام جمعه لواسان خطاب به والدین حاضر دانش‌ آموزان مدرسه سرمد توصیه کرد: نزد مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و بازرسی استانداری بروید و درخواست کنید تا قانونی که می‌گوئید باید ملاک عمل واقع شود، مدنظر قرار گیرد؛ البته به قول شفاهی هم اطمینان نکنید، بلکه آنان باید وارد عمل شوند.
لواسانی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید، اگر پرونده در دستور کار شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ باشد، آنان طبق مقررات خود عمل می‌کنند و در این صورت نمی‌توانید آنان را شماتت کنید یا از بنده توقع داشته باشید که توصیه‌ای داشته باشم، زیرا قانون باید اجرا شود، و مسائل از مجرای قانون پیگیری شود، نه فشار و توصیه که ما از اول هم با این رویه مخالف بودیم.
وی تاکید کرد: بنده اعتقادی به بازی‌های تبلیغاتی هم ندارم و معتقدم باید قانون را ملاک عمل قرار دهیم.