جمعی از اولیای دانش آموزان مدرسه سرمد لواسان، روز چهارشنبه با حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات دیدار کرده و از صدور حکم تخریب

بخش غیرمجاز مدرسه مذکور در کمیسیون ماده ۱۰۰ و برخورد شهرداری ابراز گلایه و نگرانی کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، والدین حاضر در این جلسه ابراز کردند: در سال‌هایی که فرزندان ما در مدرسه سرمد تحصیل می‌کنند، شاهد هستیم ضمن اهتمام به امور آموزشی، به مسائل تربیتی نیز توجه ویژه‌ای می‌شود؛ و تا جایی که ما مطلع هستیم تمام اولیا از مدرسه راضی هستند، لذا نسبت به توقف فعالیت ساختمانی مدرسه با برخورد شهرداری و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اعتراض داریم.
جمع مذکور خاطرنشان کردند: مدارس بایستی طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، طبق نقشه سازمان نوسازی مدارس ساخته شود و شهرداری‌ها موظف به تسهیل کار هستند، نه اینکه قانون خود را به آنها تحمیل کنند.
لواسانی نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) بیان داشت: بنده تابع ضوابط و قوانین هستم و هرچه قانون حکم کند، به آن پایبندم؛ در رابطه با مدرسه هم اگر قانون خاصی وجود دارد که شما می‌گوئید و پیش از این هم متولیان امر گفتند، باید آموزش و پرورش استان تهران وارد عمل شود.
وی افزود: به مسئولان مدرسه هم عرض کردم که اشکال کار شما این بود که به قول‌های شفاهی شهرداران سابق و اسبق اطمینان کردید. چرا وقتی قانونی خاص در این زمینه است، تن به درخواست شهرداری داده‌اند، طبق نقشه آنها جواز گرفتند و یک‌بار هم در گذشته به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته‌اند و جریمه شده‌اند! مسلماً شهرداری اکنون نیز به همان رویه استناد می‌کند.
امام جمعه لواسان خطاب به والدین حاضر دانش‌ آموزان مدرسه سرمد توصیه کرد: نزد مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و بازرسی استانداری بروید و درخواست کنید تا قانونی که می‌گوئید باید ملاک عمل واقع شود، مدنظر قرار گیرد؛ البته به قول شفاهی هم اطمینان نکنید، بلکه آنان باید وارد عمل شوند.
لواسانی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید، اگر پرونده در دستور کار شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ باشد، آنان طبق مقررات خود عمل می‌کنند و در این صورت نمی‌توانید آنان را شماتت کنید یا از بنده توقع داشته باشید که توصیه‌ای داشته باشم، زیرا قانون باید اجرا شود، و مسائل از مجرای قانون پیگیری شود، نه فشار و توصیه که ما از اول هم با این رویه مخالف بودیم.
وی تاکید کرد: بنده اعتقادی به بازی‌های تبلیغاتی هم ندارم و معتقدم باید قانون را ملاک عمل قرار دهیم.
   

اوقات شرعی