عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال با اشاره به اهمیت نقش دانشجو در جامعه تاکید کرد: جوان دانشجو می‌تواند به عنوانحلقه وصل مردم و ارزش‌های انقلابی و ملی کشور از جمله استقلال، عدالت، مبارزه با فساد، کرامت انسانی و … نقش‌آفرینی کند و مردم را به سمت مطالبه ارزش‌ها سوق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: در جریانات اخیر متاسفانه به سبب فضای روزهای گذشته، برخی اساتید، بعضی مسئولان و تعداد کمی از دانشجویان عملکرد خوبی نداشته‌اند. وقتی از هویت دانشجو سخن می‌گوییم، منظورمان دانشجویانی هستند که در صحنه‌های مختلف و فتنه‌های دشمن، بدون عقب‌نشینی، محکم پای ایران و نظام ایستاده‌اند.

استاد فلسفه دانشگاه آزاد تهران شمال ادامه داد: هویت یعنی من ایرانی و من ایرانی مسلمان پای کشور خودم می‌ایستم و نظام جمهوری اسلامی را به هر نحوی که هست حفظ می‌کنم و اشکالات و مشکلات آن را از درون حل می‌کنم و خون‌دل می‌خورم و خون می‌دهم اما کم‌ نمی‌آورم؛ و در صحنه جهانی که نظام‌های غربی به ویژه آمریکا خود را حاکم و آقای جهان می‌پندارد به راهی می‌روم که خلاف جهت آنان است و این راه، راهی نیست جز راه انقلاب اسلامی که این هویت طبعاً تلاش می‌کند حلقه وصل بین مردم حتی مردمی که دچار شبهه شده‌اند و ارزش‌های انقلابی باشد.

حجت الاسلام لواسانی گفت: در این روزهای اخیر در شرایطی ظاهراً ملتهب بوده‌ایم که فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی بیگانه و فارسی‌زبان در تلاش بودند ترس به وجود ما انداخته و القا کنند که کشور فاقد اتحاد بوده و اتفاقی در حال رخ دادن است‌.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال خاطرنشان ‌کرد: بچه‌های مومن، متدین و انقلابی در دانشگاه‌ها سوال دارند که باید چه‌کار کنند؟ می‌شود با ارتباط طرفینی مساله را برایشان روشن کرد. جلساتی بین مسئولان و دانشجویان بایستی برقرار شود که بیشتر دانشجویان صحبت کنند و مطالباتشان را انتقال دهند.

وی با تاکید بر این‌که ما نباید دانشجو را نصیحت و توجیه کنیم، اظهار داشت: اهل علم باید در دانشگاه‌ها و اماکن مختلف بحث کنند و دانشجویان دغدغه خود را بیان کنند و اساتید و مسئولان به اختصار پاسخ دهند یا تائید کرده و پیگیر اصلاح موارد باشند.

حجت الاسلام لواسانی با اشاره به حلقه وصل بودن دانشجویان و مردم ابراز داشت: حال زمانی که مسائل برای دانشجو روشن شد، آن‌ها می‌توانند با حضور خود در جوامع مختلف حقیقی یا فضای مجازی حقایق را تبیین کنند؛ همچون عمار که این روشن‌گری را در جنگ برای مردم انجام می‌داد. البته باید توجه داشته باشند که چیزی به حقیقت اضافه نکنند که مردم نخواهند پذیرفت‌.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال اظهار داشت: مساله اصلی این است که ما مردمی هستیم که اگر وحدت خودمان را حفظ کنیم و با وحدت در جامعه حضور پیدا کنیم، می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم. تجربه انقلاب کشور ما نیز نشان‌گر حصول نتیجه با مشارکت مردم است.

حجت الاسلام لواسانی با اشاره به این‌که دانشجو یعنی نترس بودن، در صحنه حضور فعال داشتن، خواستار تغییر و آرمان‌گرا بودن و محافظه‌کار نبودن، بیان داشت: انتقاد و نقد اگر در بستر مناسب انجام شود، منجر به پیشرفت خواهد شد؛ البته تحقق این مهم مستلزم مقدماتی‌ست که مسئولان بایستی فراهم کنند.

استاد فلسفه دانشگاه آزاد تهران شمال تاکید کرد: مسئولان ما باید گوش شنوا داشته باشند و از دانشجویان بخواهند که حرف بزنند؛ مطالبه، طرح و برنامه دانشجویان باید شنیده شود. این‌ها هم فقط به مسائل روز محدود نمی‌شود و ایده‌های ایشان در مسائل بین المللی، علمی، ورزشی ‌و … بسیار است که باید به آن‌ها توجه شود.

براساس این گزارش، ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌ نیا در دانشکده فنی دانشگاه تهران و حین اعتراض دانشجویی نسبت به برقراری مجدد روابط ایران با انگلیس و ورود قریب الوقوع ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به ایران به ضرب گلوله نظامیان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

https://www.irna.ir/news/84964192/%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%87

اوقات شرعی