سال نو و نوروز امسال نوآوری‌هایی دارد که شایسته توجه است:
اولا قرن چهاردهم شمسی جای خود را به قرن پانزدهم می‌دهد که امید زیادی داریم قرن غلبه مستضعفان عالم بر مستکبران باشد. طلیعه آن را مشاهده می‌کنیم. آری بنظر می‌رسد تحویل سال ۱۴۰۱ زمینه تحولی بزرگ باشد ان شاء الله تعالی؛ تحولی که چه بسا ظهور کامل اسلام ناب را در خود داشته باشد. خدا بخواهد باشیم و در خدمتگزاری به ذخیره الهی سر از پا نشناسیم.
ثانیا سال نو در ماه شعبان تحویل می‌شود، درحالی که چند روز از نیمه آن بیشتر نگذشته است و این امید به آینده بهتر می‌دهد، هم برای ملت ما و هم پیروان اسلام ناب.
ثالثا سال جدید مقارن با ماه مبارک رمضان و مهمانی خدای تعالی است، یعنی سال جدید با بهار قرآن و اول سال سلوکی عارفان هماهنگ است که تحولی معنوی برای اهل معرفت است و ما را به نوروزی حقیقی نوید می‌دهد.
رابعاً ملت ایران و انقلاب اسلامی همچنان پیش می‌رود و با خود ما را پیش می‌برد. کمبودها و کاستی‌ها هست و نباید کتمان شود اما اگر کار به مردم سپرده شود، رفع آن‌ها نیز سخت نیست.
خامسا ملت ایران یاد گرفته است که عقل پایه حیات طیبه اوست، عقل قدسی که عمل مردم و جامعه را پاک می‌کند. اگر عقل جمعی و مشارکت عمومی و عدالت اجتماعی و کرامت انسانی بر پایه عقلانیت اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی میسر می‌شود و تمدن نوین اسلامی رخ می‌نماید و زمینه ظهور بیش از گذشته مهیا می‌شود و این وظیفه و تکلیف جمعی ماست در سال جدید و قرن نو.
اینجاست که «یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحول حول حالنا الی احسن الحال» تحقق می‌یابد.
سال جدید مبارک باد

اوقات شرعی