امام جمعه لواسانات با تاکید بر لزوم تقویت دستگاه قضائی و ادارات منطقه، گفت: با توجه به مسائل منطقه که تبعیض و فساد در پی جابه‌جایی مالی زیاد از مشکلات اساسی ما است، اگر می‌خواهیم تخلفاتی نظیر شهرک‌های باستی و کلاک تکرار نشود، باید سیستم قضائی تقویت و مستحکیم باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس دادگستری لواسانات ضمن تقدیر از زحمات رئیس سابق و تبریک به رئیس جدید این مجموعه بیان داشت: نظام دنیا موقتی‌ست و هیچ چیز ماندگار نیست؛ لذا افراد مسئول در روز معارفه باید بدانند روزی خواهند رفت و از این فرصت به خوبی برای خدمت به ملت استفاده کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم ابراز داشت: در قیامت برخی چهره‌ها ذلیل است، چهره آنانی که تلاش کردند اما تلاششان برای دنیا بود. و در مقابل افرادی با چهره‌های شادمان و بشاش هستند که از کوشش خود خشنودند، چراکه قیام لله داشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات همچنین تاکید کرد: عدالت از اهداف اسلامی‌ست که باید محقق شود؛ عدالت نیز به دو قسم فردی و اجتماعی است که شرط عدالت فردی تقوا و شرط تحقق عدالت اجتماعی مشارکت واقعی با مردم است.

لواسانی خاطرنشان کرد: عدالت یعنی توزیع قدرت و مشارکت مردم که اگر نباشد، عدالت محقق نمی‌شود؛ البته این حضور مشارکت مردمی بسیاری از گره‌های کار شما مسئولان را هم باز می‌کند.

برخورد قاطع با متخلفان منجر به افزایش باور مردم می‌شود

قائم مقام رئیس دادگستری استان تهران نیز اظهار داشت: براساس خروجی‌های برنامه‌ریزی استان، نیروی انسانی فعال در شمیرانات با مرکزیت لواسانات از مهارت خوبی برخوردار هستند؛ از نظر علمی دانشگاه‌های خوبی در شهرستان قرار دارند و افراد فرهیخته حاضر می‌تواند برای حوزه قضائی مفید باشد؛ موقعیت طبیعی و جغرافیایی خوبی دارد که وضعیت گردشگری را ارتقا می‌دهد و شما با سیلی از مردم با نگرش‌های متفاوت مواجه هستید که ممکنه فعل یا ترک فعلی و یا مطالباتی داشته باشند که می‌طلبد مانورهای شما ارتقا یابد.

مسعود ستایشی افزود: این بستر (شمیرانات) مساعد است و اگر کنترل و نظارت نباشد، تصرفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز ادامه دار خواهد بود. تصرف وصف مجرمانه دارد لذا باید در برابر آن برخورد قاطع صورت گیرد و نباید اجازه دهیم افرادی هنجارها را به سخره بگیرند و تجاوز کنند.

وی تاکید کرد: بایستی باور عمومی مردم حفظ و ارتقا یابد. مردم باید باور کنند ما می‌توانیم برخورد قاطع داشته باشیم و ناهنجاری‌ها را کاهش دهیم. البته افتخار ما این است دعوی را در شورای حل اختلاف و با سازش و صلح به نتیجه برسانیم.

بر اساس این گزارش،”یونس طرهانی” با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جدید دادگستری لواسانات منصوب شد. پیش از این “امیراصلان وطن‌دوست” از دی ماه ۱۳۹۸ در این سمت فعالیت داشت.

“مرادی حق‌گو” معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران و “رحمتی” معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران و جمعی از مسئولان قضائی، اداری، نظامی و انتظامی شمیرانات نیز در این جلسه تکریم و معارفه حضور داشتند.

اوقات شرعی