امام جمعه لواسانات تاکید کرد: گرفتاری‌های ما ناشی از بی‌عملی و همچنین آن است که عمل ما شدیداً متفرق است. چرا همگی یکدست نمی‌شویم؟ بایستی ائمه‌ جماعات، مساجد، بسیج، نیروی انتظامی و همه نیروها با محوریت مشارکت مردم به مقابله فعالانه با چالش‌ها برویم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” روز یکشنبه در جلسه مشترک ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و شورای تأمین شمیرانات با محوریت راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزود: امیرالمومنین سلام الله علیه اصحاب را توبیخ می‌کنند که شما در حق خود متفرق هستید در حالی که دشمن در باطل خود وحدت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما آسیب‌ها و چالش‌ها را شناخته‌ایم اما مسأله اصلی آن است، بیش از آن‌که فعال باشیم، منفعل هستیم. همگی باید در مسأله چالش آسیب‌های اجتماعی عوامل، راهبردها و راهکارهای عملی را شناسایی کنیم و آنگاه عمل کنیم.

امام جمعه لواسان با اشاره به آیه قرآن بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی است. بدانیم که فریضه الهی آمر به معروف و نهی از منکر هزینه و سختی دارد. اما اگر آن را ترک کنیم مثل برخی از امور اشرار بر ما حاکم می‌شوند که الان الگوهای تظاهر به بی‌حجابی و سگ‌گردانی نشان از برنامه‌های بیرونی و جنگ شناختی است که تصویری برخی از مردم را عوض کرده است.

لواسانی تاکید کرد: اولاً نباید آسیب‌های اجتماعی را به رسمیت بشناسیم بلکه باید بدانیم منکر و ناهنجاری هستند و باید برای رفع آن‌ها فکر اساسی کنیم و فعالانه هم وارد عمل شویم؛ برخورد با آسیب‌های اجتماعی علاوه بر آن‌که ابعاد ایجابی و فرهنگی دارد، دارای ابعاد سلبی و برخوردهای قانونی بدون مسامحه و غیرمقطعی نیز است.

در این جلسه اعضا در خصوص آسیب‌های اجتماعی منطقه شمیرانات و همچنین وضعیت بوستان‌های منطقه باهم تبادل نظر کردند.

اوقات شرعی