امام جمعه لواسانات تاکید کرد: این منطقه آوازه بلندی دارد اما خدماتی که در آن ارائه می‌شود مناسب نیست لذا نیازمند هویت مستقل و ارتقای ادارات از جمله ایجاد فرماندهی انتظامی لواسانات هستیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” روز یکشنبه در نشستی مشترک با بخشدار، رئیس کلانتری، اعضای شورا و شهردار لواسان افزود: در راستای ایجاد این فرماندهی ضروری‌ست شهرداری سریعاً نسبت به تقدیم لایحه به شورا اقدام و فرآیند قانونی از جمله مصوبات، تخصیص بودجه و استقرار نیرو هم‌راستا طی شوند.

وی اظهار داشت: پتانسیل تبدیل لواسان از بخش به شهرستان از حیث‌های متعدد وجود دارد و انتظار داریم وزارت کشور در دولت بعد نسبت به این مساله اقدام کند‌.

لواسانی تصریح کرد: همانطور که حوزه قضائی لواسانات تقویت و دادستانی مستقر شد، لازم است دیگر ادارات و سازمان‌ها نیز ارتقا یابد که نیروی انتظامی و آموزش و پرورش از مهم‌ترین آن‌هاست.

امام جمعه لواسان یادآور شد: شمیرانات همراه با چهار شهدستان دیگر دارای ۳۰ نماینده مشترک در مجلس شورای اسلامی است که میطلبد در این زمینه نیز تدابیر لازم اتخاذ و تفکیک نمایندگان شهرستان‌ها با هدف دسترسی آسان‌تر و پاسخگویی بیش‌تر آن‌ها انجام گیرد.

لواسانی ادامه داد: بدین ترتیب اشتقلال شمیرانات، شمیران بزرگ و یا لواسانات خواسته مردم و مسئولان این منطقه است‌. اگر قصد ارائه خدمات مناسب به شهروندان را داریم، راهی جز ارتقا ادارات وجود ندارد.

وی تاکید کرد: احداث بیمارستان دولتی در لواسان نیز از نیازهای مبرم منطقه است که با تحقق آن مهم تسریع و صورت می‌گیرد.

سرهنگ “سید امین موسوی”، رئیس کلانتری ۱۶۶ لواسانات بیان داشت: تصمیم ارتقای درجه انتظامی با توجه به شرایط که از جمله آن می‌توان به حضور ۴۰ هزار خودرو و جمیعتی بالغ بر ۱۰۰ هزار مسافر در روزهای تعطیل اشاره کرد‌، با پیگیری مسئولان دغدغه‌مند صورت گرفت که با تحقق آن پلیس راهور، آگاهی، اطلاعات و فتا مستقر خواهند شد.

همچنین “رضا طاهرخانی”، بخشدار لواسانات خاطرنشان کرد: بایستی تا آخرین روزی که در منصب خدمت هستیم، مثمر ثمر باشیم و کار با تعویق مواجه نشود لذا در این مورد نیز انتظار داریم شورای دوره پنجم نسبت به تصویب لایحه مذکور با قید فوریت اقدام کند.

“جعفر محمدرضا بیک لواسانی”، شهردار لواسان با اشاره به ساختمانی که برای استقرار فرماندهی انتظامی لواسانات در نظر گرفته شده است، گفت: ارتفاع بالا، تراکم مناسب محله و دسترسی به معبر اصلی از نکات مثبت آن ملک به شمار می‌رود که لایحه‌ای برای اختصاص به این کار با مالکیت شهرداری و بهره‌برداری پلیس به زودی تقدیم شورا می‌شود.

 

اوقات شرعی