سید سعید حسینی لواسانی

لواسانی: برگزار کنندگان انتخابات پاسدار و امانت‌دار رای مردم باشند

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان انتخابات بدانند آرای مردم در شعب اخذ رای امانت و حق‌ الناس است و آنان باید پاسدار و امانت‌دار باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” روز سه‌شنبه در نشست با دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان انتخابات ۱۴۰۰ در این بخش، بیان داشت: مردم پایه حکومت ما هستند، مراقب رای آن‌ها باشید که امانت بزرگی است و باید سلامت به مقصد برسد؛ حتی از یک رای هم نباید گذشت.

وی خطاب به حضار افزود: افراد مختلفی تائید صلاحیت شدند و دیدگاه مردم متفاوت است، توجه داشته باشید که شما به عنوان امین مردم در شعب هستید لذا اگر آرا خلاف نطر شما بود پسند شما مهم نیست، نظر مردم مهم است و شما باید از تک‌تک آرا صیانت کنید.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: مباحث دیگری نظیر رای‌های اتوبوسی مطرح است که مراقبت از آن به نیروی انتظامی و متولیان امر مربوط است، اما مسئولیت صندوق‌ها با شماست و باید از آن‌ها مراقبت کنید. کار خودتان را با موازین شرع و قانون انجام دهید و حق مردم را پاس بدارید‌‌.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ ملی و بین‌ المللی برای ما مهم است، چراکه می‌توانند طی چهار سال تصمیماتی بگیرند که چندین سال ما را گرفتار کند.

لواسانی در این خصوص یادآورش شد: مصوبه شورای عالی امنیت ملی در راستای صیانت از آب‌ سد لتیان از جمله همین تصمیمات است؛ مصوبه‌ای که سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و حال پس از ۱۸ سال، با پیگیری‌های بسیار، متوجه شدند نیاز به اصلاح و تغییر دارد.

وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها نیز از لحاظ آن‌که خدمت‌گذار و کارگزاران مردم می‌شوند حائز اهمیت هستند و باید در انتخاب نامزد اصلح آگاهانه پای صندوق رای حاضر شویم.

“رضا طاهرخانی”، بخشدار لواسانات نیز در این جلسه اعلام کرد: در این دوره از انتخابات، ۴۴ شعبه اخذ رای در سطح بخش پیش‌بینی کرده‌ایم؛ ۱۷ شعبه شامل ۱۵ ثابت و دو سیار در شهر لواسان و ۲۷ شعبه در ۲۰ روستای تابع آماده اخذ رای شهروندان هستند.

دادستان لواسانات نیز بر احراز هویت اشخاص برای آرای شوراهای شهر و روستاها تاکید کرد و گفت: در راستای جلوگیری از آرای اتوبوسی، مسئولان صندوق‌های آرا بایستی نسبت به تشخیص کدملی، نام خانوادگی و یا سابقه حداقل یک سال سکونت در منطقه و پرسش‌های محلی برای انتخابات شورا اقدام کنند.

“عباس نوروزی” تاکید کرد: ما بنا بر ایجاد موانع نداریم اما انتخابات باید سلامت برگزار شود. لذا اگر موارد مشکوکی مشاهده شد باید به ناظران شعب گزارش و پیگیری شود. همچنین نظم و امنیت حاکم در شعب بسیار مهم است و نباید اجازه دهید لطمه‌ای به آن وارد شود.