امام جمعه لواسانات ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح کاداستر در منطقه ابراز کرد: این اقدام اساسی و ذاتاً کار ثبت است که با می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد، لذا بایستی در اجرای آن تسریع شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” روز چهارشنبه در دیدار با “نصرالله رادپور” رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک لواسانات، ضمن تقدیر از زحمات “فیروز قجری” رئیس سابق این اداره، افزود: طرح کاداستر حد و حدود اراضی شخصی و ملی را به خوبی مشخص کرده و این حوزه را ساماندهی می‌کند و با توجه به مسائل این منطقه از امور ضروری‌ست و باید در اولویت کارهای اداره ثبت باشد.

وی اظهار داشت: طرح کاداس مانع محکمی در راه سواستفاده‌گران و مفسدان زمین‌خواری است؛ از این‌رو ممکن است این افراد با ارائه اطلاعات اشتباه به مردم زمینه مخالفت آنان را فراهم سازند اما باید با جدیت با آن مقابله شود و با سرعت حدود و کاربری تمامی اراضی لواسانات مشخص شود‌.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود به دعوی دولت و مردم بر سر اراضی مستثنیات و ملی اشاره کرد و گفت: درگیری بین شهروندان با ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور آب در منطقه ما جدی است؛ مردم مسئول اشتباهات مسئولان سابق نیستند و در برخورد با آن‌ها باید اخلاق و انصاف رعایت شود.

لواسانی ادامه داد: بسیاری از این اختلافات بر سر خطاهایی است که دولت ادعا می‌کند در سال‌های گذشته طی مرزبندی مستثنیات و زمین‌های ملی صورت گرفته و امروز برای اخذ سند برای زمین‌هایی که اهالی در آن سکونت دارند اقامه دعوی می‌کند. اما باید توجه داشت بیرون کردن شهروندی که بیش از ۶۰ سال در یک ملک سکونت داشته بیرون کرد و زمینش را ملی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان کارچاقکن‌هایی نیز با اخذ مبالغی به بهانه احقاق حق از مردم سوءاستفاده می‌کنند که شناسایی و برخورد با این افراد نیز باید با جدیت در دستور کار مسئولان متولی باشد.

امام جمعه لواسان یادآور شد: عمدتاً قشر ضعیف درگیر دعوی با دولت می‌شوند و بضاعتی برای گرفتن وکیل و پیگیری حقوقی ندارند؛ در واقع یا زمین را از دست می‌دهند یا باید هزینه بسیاری در این مسیر قضائی متحمل شوند که در هر صورت متضرر می‌شوند لذا باید مراقب بود تا مبادا حقی از مردم ضایع شود.

لواسانی تاکید کرد: سلامت و دست‌پاکی کارکنان در دستگاه‌های اجرایی و نهادها مساله بسیار مهمی است، و اگر با کارچاقکنی و فساد برخی از کارمندان مقابله نشود یک متخلف می‌تواند تمام زحمات مجموعه را هدر دهد‌. برای تحقق این مهم نیز رئیس مجموعه باید وارد میدان شود و مردم امکان ارتباط مستقیم با او را داشته باشند.

رادپور نیز ضمن اعلام آمادگی برای استمرار ارائه خدماتی مطلوب به شهروندان، خطاب به امام جمعه لواسانات افزود: تلاش خود را خواهیم کرد تا ایراد و اشکالی در کار و یا نارضایتی مردم را شاهد نباشیم اما اگر خطایی صورت بگیرد شخصاً پذیرای گزارش‌های شما و شهروندان خواهم بود و اطمینان می‌دهم رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف ما خدمت به مردم است و با توکل بر خدا اجازه نمی‌دهیم کوچکترین مشکلی برای شهروندان رخ دهد‌.

اوقات شرعی