امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه یک دست صدا ندارد، گفت: برای ریشه‌کن شدن فساد بایستی دادستان و نیروهای اطلاعاتی امنیتی همکاری و هم‌افزایی خوبی داشته باشند تا با گامی محکم، نتاجی مطلوب در زمینه مبارزه با فساد و بسط عدالت حاصل شده و مردم نیز امیدوار شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی روز دوشنبه در دیدار با عباس نوروزی، دادستان بخش اظهار داشت: آمدن شما خبر خوشی و گامی به جلو برای منطقه بود، اما موفقیت زمانی حاصل می‌شود که مسائلی که باید کشف شوند به کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) احصا و با جدیت با آن‌ها برخورد شود. اگر چشممان را ببندیم، تخلف شکل می‌گیرد لذا با چشمانی بینا باید با فساد مبارزه کرد. ما نیز شما را حمایت می‌کنیم و از هیچ کمکی در این راه دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه امید مردم سرمایه نظام است، خاطرنشان کرد: ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد ضد انقلاب‌ها نیز بودیم اما قشر معترض امروز با دیروز متفاوت است و حالا افراد مستمند و گرفتار گلایه دارند؛ این نارضایتی حاصل فشاری است که به مروز توسط مسئولان در بخش‌های مختلف دولت اعمال شده که از جمله آن‌ها باید به تبعیض در اجرای قانون اشاره کنیم! ما نباید اجازه دهیم امید ملت ناامید شوند که آن‌گاه دیگر سرمایه‌ای نداریم.

امام جمعه لواسان یادآور شد: این منطقه نیازمند کار جدی در زمینه‌های مختلف است لذا انتظار داریم مسئولانی باانگیزه، متخصص و متعهد با عملکردی قوی منصوب شوند. اینجا جای استراحت و گذراندن سال‌های آخر خدمت نیست!

امیر کربلایی، معاون اجتماعی ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات نیز در این دیدار بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: برخی از گزارش‌های واصله حاکی از اقدامات عامدانه برای ترویج ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی است و گویا گروهی از جمله دختران بی‌حجاب فعالیت می‌کنند تا قبح برخی مسائل ریخته شود!

همچنین سردار سید خلیل میر اسماعیلی، از اعضای این ستاد بیان داشت: لواسانات از دو قشر بومی و غیربومی تشکیل شده که عموماً مهاجرانی متمول هستند و تفکیک آن‌ها از اهالی منطقه الزام است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های شمیرانات ۴۰۰ شهید تقدیم نظام کرده است، یادآور شد: مردم این دیار از گذشته به دین‌داری و ولایتمداری مشهور بودند اما متاسفانه اخیراً شاهد هستیم هر عمل ناپسندی را به لواسان نسبت می‌دهند و هر فساد و جنایتی را به اینجا ختم می‌کنند! این واقعیت ندارد و بایستی در این زمینه نیز کار کنیم و افکار و اذهان عمومی اصلاح شود تا لواسان جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.

نوروزی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضار، خطاب به امام جمعه لواسانات اظهار داشت: شما پدر معنوی شهر هستید و حمایت شما با توجه به اینکه محبوب و مقبول مردم شهرستان و حتی دیگر مناطق استان هستید، یقیناً در کار ما موثر خواهد بود. تلاش ما نیز بر آن است تا عملکردی مقبول حضرت ولی الله اعظم و ارتقا سطح رضایتمندی مردم داشته باشیم.

دادستان لواسانات با اشاره به مسائل مطروحه تاکید کرد: رویه ما بر آن است تا ابتدا با تذکر و سپس با برخورد قضائی وارد میدان شویم اما به هر ترتیب با کمک و یاری شما دست مفسدان را قطع و نفسشان را می‌بریم. و ان‌شالله چهره‌ای پاک و ایمن از منطقه بازتاب خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توسعه منطقه و تبدیل لواسانات به شهرستان اشاره کرد و افزود: برخی از شهرستان‌های کشور با جمعیتی کمتر از این بخش و شرایطی متفاوت‌تر، توسعه یافتند و این منطقه ظرفیت آن را دارد و بایستی از طرف مسئولان متولی پیگیری و در تقسیمات کشوری محقق شود. از نظر بنده استقلال و استقرار تمامی ادارات و دیگر برکاتی که خواهد داشت بسیاری از معضلات و مشکلات منطقه را برطرف می‌سازد.

اوقات شرعی