امام جمعه لواسانات در پی تشکیل دادسرای عمومی انقلاب بخش تاکید کرد: با توجه به اینکه با اقدامات اخیر رسانه‌ای و قضائی شهر لواسان برای مفسدان و متخلفان ناامن شده است، بر روستاها و حواشی شهر متمرکز شده‌اند که باید از بروز و پیشرفت فساد در آن نواحی پیشگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در دیدار با نوروزی، دادستان بخش ضمن خوش‌آمدگویی و آرزوی توفیق، گفت: گروهی در منطقه مافیا تشکیل داده و فساد می‌کنند که بنا بر مصلحت نظام تنها برخی از آن‌ها رسانه‌ای می‌شود؛ مسلماً برای ریشه‌کن شدن فساد در راس قوه مجریه است و در آخر قوه قضائیه، اما انتظار داریم مرجع قضائی با برخورد جدی منطقه را برای مفاسد ناامن سازد.

وی افزود: بنده به آقای رئیس هم عرض کردم، اگر لواسان را پایلوت مبارزه با فساد و برخورد قاطع با متخلفان قرار دهید، تجربه‌ای برای موفقیت در سراسر کشور می‌شود.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: سرعت و جدیت در کار بسیار مهم است؛ برای حصول نتیجه در منطقه نیازمند نیروهای جوان، انقلابی و جهادی هستیم که در آستانه بازنشستگی و خدمت محتاطانه و محافظه‌کارانه نباشند.

وی در خصوص تخلفات حوزه ساخت‌و‌ساز و تصرف اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی به پدیده ناپسند تبعیض اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از عوامل آزاردهنده در لواسانات تبعیض در گزارش تخلفات، صدور و اجرای حکم تخریب است. خانه‌های روستایی در حالی بر سر بومیان خراب می‌شوند که ویلاها و کاخ‌های صاحبان زر و زور پابرجا مانده است‌.

لواسانی خاطرنشان کرد: اهمال‌کاری دستگاه‌های متولی و برخی از کارکنان ادارات که دور زدن قانون را به متخلفان یاد می‌دهند، تاثیر بسزایی در بروز تخلفات دارد.

وی خطاب به دادستان لواسانات ابراز کرد: قطعاً بازدید میدانی شما از تمام مناطق، تخلفات و ظلم‌هایی که صورت می‌گیرد، می‌تواند به تسلط شما در کار و بهبود شرایط کمک کرده و مردم را نیز امیدوار کند.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: توقع ما که رئیس محترم قوه قضائیه هم قول دادند، تشکیل شعبه امر به معروف و نهی از منکر است که اکنون متدینین دغدغه‌مند منطقه خواستار آن هستند تا به صورت ویژه به معضلات فرهنگی اجتماعی متعددی از جمله بی‌حجابی علنی، سگ‌گردانی، مهمانی‌های سفرا، اشرافی‌گری و … که با آن‌ها مواجه هستیم، رسیدگی شود.

وی افزود: پلیس امنیت، نیروهای بسیج و مردمی، و جمعی از طلبه‌های جوان و انقلابی برای اقدامات جدی در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند و همراه مرجع قضائی خواهند بود.

همچنین دادستان لواسانات اظهار داشت: ارتقا حوزه قضائی نیز در راستای تحقق درخواست‌های شما در دیدار با رئیس قوه قضائی صورت گرفته است. خیلی مهم است امام جمعه شهری که در آن فعالیت قضائی می‌کنیم، چه روحیه‌ای داشته باشد که بحمدالله شما مایه اتکا مردم هستید و دغدغه‌های خود را به شما انتقال می‌دهند و می‌دانند ترتیب اثر می‌دهید، و مسائل را بدون تعارف با مسئولان و در رسانه ملی مطرح می‌کنید.

نوروزی گفت: بنده نیز بسیجی‌وار و بدون هراس به میدان آمده‌ام تا ان‌شالله فضا را برای تخلف ناامن سازیم؛ سعی ما این است تا اهل شعار نباشیم و کار کنیم.

وی تاکید کرد: در جلسه معارفه اعلام شد با هر نوع ترک فعل و اهمال‌کاری مسئولان برخورد جدی خواهیم داشت و اگر تخلفی را دیر گزارش دهند و اسباب به بروز و پیشرفت فساد شوند، برای آن‌ها پرونده قضائی تحت عنوان تسهیل در وقوع جرم، معاونت در جرم و یا اهمال در انجام وظیفه تشکیل خواهیم داد‌.

نوروزی خاطرنشان کرد: سگ‌گردانی، کشف حجاب، اشرافی‌گری و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی مورد حساسیت دادستانی است و اجازه نخواهیم داد افرادی به اسم سلبریتی و مظاهر قدرت عرض اندام کنند‌!

دادستان لواسانات گفت: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای جامع هستیم که به اطلاع عموم خواهد رسید؛ از شهروندان نیز دعوت می‌کنیم تا تخلفات را به مرجع قضائی گزارش دهند.

اوقات شرعی