این‌بار جمعی از اهالی محله شورکاب، با مراجعه به امام جمعه لواسانات، ضمن ارائه گزارش‌های متعدد از مشکلات ناشی از مصوبه شورای عالی امنیت ملی در راستای صیانت از حوزه آبریز سد لتیان و عملکرد سازمان آب، گلایه و درخواست خود مبنی بر اصلاح این مصوبه را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی روز دوشنبه در دیدار با جمع مذکور و بررسی مشکلاتی که سازمان آب پیرو این مصوبه برای آن‌ها ایجاد کرده است، بیان داشت: تمامی مناطق لواسانات و رودبار قصران از این مصوبه آسیب دیده و زندگی اهالی بومی را مختل کرده است، و از این‌رو تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های متعددی برای اصلاح آن انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حریم کیفی تعیین شده در مصوبه مذکور منطق اجرایی نداشته و عملاً بخش عمده‌ای از اراضی این دو بخش را تحت پوشش سازمان آب قرار می‌دهد در حالی که از سال‌های قدیم مردم در حاشیه رودخانه جاجرود زندگی کرده و به امورات کشاورزی و … می‌پرداختند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که به دلیل عدم اجرای تعهدات وزارت نیرو در اجرای شبکه‌های فاضلاب و اقدامات لازم دیگر، حق مردم بومی پایمال شده و عملاً هیچ پروژه‌ای که شهروندان از آن منتفع شوند قابلیت اجرایی ندارد.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: امید است با پیگیری‌های مستمر این مصوبه ملغی و دستورالعملی کارشناسی و قابل اجرا جایگزین آن شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.

لواسانی تاکید کرد: ادارات دولتی نباید دیدگاه بالاسری نسبت به مردم داشته باشند و کارها را با اجبار پیش برند که موجب نارضایتی عمومی می‌شود؛ باید با شهروندان تعامل داشته و جایی که به حق بایستی کاری صورت بگیرد ابتدا مردم را توجیه و اقناع کنند.

اوقات شرعی