امام جمعه لواسانات با اشاره به تذکر شهید آوینی در خصوص سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکید کرد: ترس آنان تنها از گناهان خویش و نفسانیت است و در برابر دشمن و مشکلات بدون هراس مواجهه‌ای فعالانه، امیدوارانه، شجاعانه، عاقلانه و مدبرانه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: عنوان سرباز گمنام امام زمان (عج) یعنی تاکید بر ۲ مورد داریم؛ اینکه نیروهای اطلاعاتی امنیتی ما نیروهای صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند و ثانیاً آنکه در سربازی خود گمنام هستند.

وی افزود: منظور این است فرمانده اصلی آنان امام زمان (عج) است و در خط ایشان حرکت می‌کنند و یا به تعبیر دیگر باید در خطی حرکت کنند که خط حضرت ولی الله اعظم است و آن حفظ کیان اسلام، جمهوری اسلامی، امنیت کشور و آرامش و آسایش مردم از دشمنی‌ها، بدکاری‌ها، بدزبانی‌ها، بدعهدی‌ها، نفوذها و هر آنچه به این نظام ضربه می‌زند، است‌.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) موظفند در گمنامی کار کنند، که البته لذتی که در آن است در نام‌آوری نیست؛ سرباز گمنام را فقط امام زمان (عج) می‌شناسد و پاداش او را می‌دهد، لذا کار اطلاعاتی این عزیزان بسیار ارزشمند است.

لواسانی خاطرنشان کرد: چنین سربازانی از هیچ چیز هراس نداشته و تنها از گناه، نفسانیت و اعمال قدرت به خاطر خودبینی بیم دارند، که مبادا از موقعیتی که در اختیارشان است سوءاستفاده کنند که کوچکترین سوءاستفاده و خطایی در این راه، حتماً آن‌ها را از خط سربازی امام زمان (عج) می‌اندازد و “خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَهَ” (زیان‌کار در دنیا و آخرت) می‌شوند.

وی یادآور شد: الحمدالله ما در کشور خود طی سال‌های متمادی از وجود این عزیزان بهره‌مند بودیم که زحمات بسیاری در وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و دیگر مناصب امنیتی کشیدند و برخی از آنان به مقام والای شهادت نائل آمدند و بخشی از امنیتی که بر کشور سایه انداخته مدیون تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم.

نقش سربازان گمنام در برخورد با مشکلات لواسانات

امام جمعه لواسان در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: در سال‌های اخیر عده‌ای ویژه‌خوار، زیاده‌خواه و زیاده‌خوار به لواسان آمدند، زمین‌های منطقه را تصرف کرده، به منابع طبیعی و باغات و زندگی مردم تجاوز کردند و بستری برای ریشه دواندن فساد در منطقه ایجاد کردند. و متاسفانه در این میان برخی از ادارات دولتی و شهرداری نیز با کم‌کاری و اهمال‌کاری در وظایف خود منجر به پدیدار شدن پدیده‌های زشتی مانند کلاک و باستی شدند.

لواسانی ابراز کرد: در این بین با یک شناسایی دقیق اطلاعاتی، تخلفاتی که رو به افزایش بود احصا و به خوبی با متخلفان برخورد شد که از بازداشت چندتن از اعضای شورای شهر و شهردار وقت می‌توان به عنوان تبعات مثبت آن اشاره کرد. امید است این مبارزه با فساد با ورود جدی و اقدامات خوب قوه قضائیه نیز تداوم یابد.

منبع: ایرنا

http://www.irna.ir/news/84281112/

اوقات شرعی