امام جمعه لواسانات با تاکید بر رفع مشکلات و تسریع در ساماندهی خانه‌های عالم منطقه، گفت: حفظ دین و ارتباط معنوی مردم نیازمند حضور دائمی روحانیت و مساجدی فعال در روستاها و محلات است، و خانه‌های عالم یکی از بسترهای تحقق این هدف به شمار می‌آیند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی پس از ارائه گزارش بخشداران لواسانات و رودبار قصران از آخرین وضعیت خانه‌های عالم منطقه، بیان داشت: احداث خانه عالم در مناطقی که فاقد این امکانات هستند، لازم است؛ اما اولویت فعلی ما تعیین تکلیف خانه‌های عالمی‌ست که در تصرف افرادی غیر از ائمه جماعات مساجد بوده و بایستی تحویل شود. این اقدام نیز مستلزم مدیریت جهادی و انقلابی است تا به زودی موانع و مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ عزت روحانی و تعامل و همراهی مسئولان محلی با ائمه جماعات اصل اساسی در این زمینه است و لازمه اجرای اقدامات دینی و فرهنگی اثربخش، فراهم‌سازی بستری مناسب برای حضور و فعالیت امام جماعت در بین شهروندان یک منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد بصیری، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد شاهد عدم همکاری مسئولان محلی با ائمه جماعات اعزامی به منطقه هستیم که موجب دلخوری روحانیون می‌شود، لذا در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این قشر در زمینه فعالیت خود، انتظار تعامل و همراهی بیش از پیش داریم.

فرماندار شمیرانات نیز در این جلسه بیان داشت: مسجد خاستگاه اصلی حاکمیت دینی است. مساجد پایگاه‌های اصلی شعائر اسلامی هستند و حضور امام جماعت و روحانی می‌تواند پاسخگویی مناسبی به دغدغه‌های دینی، مذهبی و اجتماعی داشته باشد.

سید مهدی ساداتی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مساله، بایستی مسئول امور مساجد شهرستان و بخشداران با هماهنگی و تعامل، تعیین تکلیف خانه‌های عالم را با اولویت در دستور کار قرار داده و به نتیجه برسانند.

امام جمعه رودبار قصران اظهار داشت: در دنیایی که دشمن با قدرت رسانه‌ای، نسبت به رواج فرهنگ و علایق خود در بین ملت ما بویژه جوانان اقدام می‌کند، پایگاه مساجد و روحانیت که مرزبانان دین هستند، در طول تاریخ ثابت کرده است در مقابل آماج لطمه‌ها و هجومات موثر عمل کرده است لذا موظف به تامین بسترهای لازم برای حضور مبلغان و روحانیون در منطقه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی افزود: به‌خصوص در این زمان که حکومت ما حکومتی دینی است و روحانیت وظیفه مهمی دارد؛ و همچنین هجمه‌های فرهنگی منطقه می‌طلبد نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: بی‌شک یک روحانی متخصص و باانگیزه می‌تواند عمل تحولی چشم‌گیر در یک منطقه باشد.

در پایان نیز، حکم ریاست شورای فرهنگ عمومی بخش رودبار قصران توسط حجت الاسلام والمسلمین لواسانی به امام جمعه رودبار قصران اهدا شد.

لازم به ذکر است، این جلسه به منظور پیگیری یکی از مصوبات یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شمیرانات (۷ بهمن ۹۹) برگزار شد.

اوقات شرعی