امام جمعه لواسانات با تاکید بر نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری، گفت: شورای شهر نماینده مردم و حاکمیت مردم است؛ باید این حاکمیت را اعمال کند. توصیه و مشورت اشکال ندارد اما هیچ شخص حقوقی و حقیقی حق تحکم بر نمایندگان مردم را ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر لواسان افزود: اعضای شورای شهر باید اداره کار خود را دست بگیرند و تا پایان کار با انگیزه بایستند؛ این فرصتی برای خدمت است. در این راه باید مراقب جریان مفسد باشید، اجازه سواستفاده ندهید و برخورد کنید.

وی با اشاره به استعفای یکی از اعضای این شورا و عدم پذیرش آن از سوی دیگر اعضا بیان داشت: استعفا حق فرد است اما بنده در این شرایط درست نمی‌دانم تا برداشت‌های ناروا از آن نشود که شد و افرادی از آن به سوءاستفاده کردند. شورا اقلیت و اکثریت دارد و این طبیعی است اما این مجوز شانه خالی کردن از مسئولیتی که مردم بر عهده شما گذاشته‌اند نخواهد بود.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: لواسانات متاسفانه در سال‌های متمادی مورد طمع مفسدان بود و هست و بر کسی پوشانده نیست. البته خطای برخی از مسئولان سابق هم بوده که راه را باز کردند و برای منافع شخصی به منطقه آسیب رساندند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر لواسان گفت: شما یک شهر زخم خورده و مورد هجمه را تحویل گرفتید و اگر چشممان را ببندیم حقیقت پنهان نمی‌شود. فسادی که در منطقه ما اتفاق افتاد و بعضاً ادامه دارد بسیار آسیب‌زا بود و طبیعتاً باید با متخلفان برخورد می‌شد.

لواسانی تصریح کرد: افراط و تفریطی پدیده‌ای است که در دوره‌های مختلف مدیریت شهری شاهد آن هستیم؛ این اتفاق خوشایند نیست و تعادل لازم است.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: اگر دلسوزانه پیگیر کار مردم باشیم در نهایت نتیجه حاصل می‌شود؛ صبر بسیار مهم است و امور دنیا با شکیبایی پیش‌ می‌رود لذا برای تغییرات باید صبور بود.

وی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر یادآور شد: تنور انتخابات بایستی داغ و مشارکت مردم بالا باشد، و اعضا با رای بیشتری منتخب شوند اما سیاسی‌ کاری صحیح نیست و باید از اقدامات این چنینی فاصله گرفت‌.

لواسانی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها، سالروز میلاد امام راحل و گرامیداشت دهه فجر، افزود: انقلاب اسلامی، یک جریان پیش رونده و پیش برنده است و همواره ادامه دارد. در این انقلاب انسان‌هایی ظهور کردند که از جنس همین انقلاب هستند؛ شهید سلیمانی و دیگر شهدای عظیم‌الشان و یا خانواده معظم ایشان که ادعایی ندارند و همه چیز را لطف خدا می‌دانند، تربیت شده این اتقلاب هستند.

وی افزود: هر کس در قطار این انقلاب بود برنده و هر کس پیاده شد، بازنده شده است و در آن شکی نیست. لذا بایستی ما که فرصتی برای خدمت به این انقلاب داریم، از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم. شهدا نمونه بارزی هستند که از این فرصت کمال استفاده را برده‌اند.

 

اوقات شرعی