امام جمعه لواسانات تاکید کرد: با اجرای طرح کاداستر و تعیین حدود اراضی ملی و شخصی و صدور سندرسمی می‌توانیم به صورت قطعی با پدیده زشت زمین‌خواری مقابله کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در دیدار با عبدالحسین رامشی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران و حسین شاعری از مدیران اسبق کاداستر کشور، افزود: یکی از دلایل فسادخیز بودن این منطقه مشخص نبودن حد و حدود اراضی است که منجر به اقامه دعوی بین اشخاص و دولت می‌شود؛ لذا مسئولان متولی باید پای کار باشند تا برای حل این مشکل هرچه سریع‌تر طرح کاداستر اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: کاداستر مانع اساسی در مقابله با سودجویان و تضییع حقوق افراد و دولت است. این طرح جامع کمک می‌کند تا دیگر شاهد تصرفات اراضی و تخریب زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی نباشیم.

امام جمعه لواسان یادآور شد: برخی از تصرفات قابل احیا نیستند و ساخت و سازهای غیرمجازی که انجام می‌شود حتی پس از تخریب نخاله‌های آن باقی مانده و به محیط زیست و صنعت کشاورزی خسارت بی‌شماری وارد می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز اظهار داشت: در اجرای این طرح بسیار جدی وارد میدان شده‌ایم و در سال جاری اقدامات خوبی در شمیرانات صورت گرفته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اجرای کاداس و صدور سند برای ۲۸ هزار هکتار از اراضی دشت لار است.

رامشی تصریح کرد: در بافت مسکونی هیچ مشکلی وجود ندارد اما در زمینه اراضی و باغات به کمک نقشه‌های هوایی و اطلاعات افراد بومی و قدیمی کار دشوار و مورد تردید است اما تلاش ما برای دقت و تسریع در کار است.

وی همچنین بر اهمیت عملکرد سالم کارکنان این سازمان تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق این مهم طی یک سال اخیر ۷۰ نیرو در سطح استان پاکسازی شدند.

اوقات شرعی