امام جمعه لواسانات با بیان اینکه ولایت‌پذیری یکی از ویژگی‌های مهم شهدای ما از جمله شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده و شهید حدادیان بود گفت: شهدای عظیم‌الشان با ولایت‌پذیری سعادتمند شدند و با منویات مقام معظم رهبری حرکت کردند؛ هرکس دیگری نیز در زمینه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از این ویژگی پیروی کند، نام‌آور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در دیدار با خانواده معظم شهید محمدحسین حدادیان با اشاره به ویژگی‌هایی که والدین این جوان پرافتخار مطرح کردند، بیان داشت: هر که به جایی رسید از صفت خیرخواهی و مردم‌داری یوده است. هر که درد مردم را درد خودش بداند، خدا جواب می‌دهد و چه جوابی بهتر از شهادت که ایشان گرفت.

وی با اشاره به حضور آیت الله العظمی خامنه‌ای در منزل شهید حدادیان گفت: حضرت آقا را روح شهید به اینجا آورد؛ ایشان مرد الهی هستند و ما هنوز نشناختیم؛ چندین سال آینده آرزو می‌کنند کاش یک روز با ایشان زندگی می‌کردند، همانطور که جوانان امروز آرزوی درک دوران امام راحل را دارند. اگر آقا به اینجا آمدند، پیامشان این بود که بگویند این خون برای اسلام ریخته شده و من موظفم به پدر و مادر شهید تبریک بگویم.

لواسانی در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: ولایت یعنی پیوند، پیوند معنوی، محبانه و عاشقانه که متاسفانه این دراویش معنی و مفهوم آن را دزدیده‌اند. عارف حقیقی امام خامنه‌ای (مدظله‌ العالی) هستند و امام خمینی (ره) و مرحوم آیت الله قاضی بودند؛ و آنان هیچ ادعایی نداشته و ندارند.

امام جمعه لواسان ضمن بیان اینکه لازم نیست کسی کار ما را ببیند و بشنود، به نقل از مرحوم آیت الله بهجت خاطرنشان کرد: ریا کردن خوب است اما برای خدا؛ برای مردم چه ارزشی دارد؟ انسان باید برای خدا درست و زیبا باشد.

مادر گرانقدر شهید حدادیان نیز با اشاره به خیرخواهی و مردم‌داری فرزندش گفت: محمدحسین خیلی خیرخواه بود و برای مردم دل می‌سوزاند؛ مغازه‌ای در محل ما بود که هر کسب و کاری راه می‌انداخت موفق نمی‌شد، تا روزی چند جوان از روستا آمدند و این مغازه را به عنوان آبمیوه فروشی اجاره کردند.

وی افزود: محمدحسین هر روز برای آن‌ها دعا می‌کرد و تا می‌توانست خرید می‌کرد. می‌گفت آن‌ها بهر امید از شهرستان به تهران آمدند تا برای خانواده پول بفرستند، ما را هم به دعا کردن سفارش می‌کرد و الحمدالله کسب و کارشان رونق گرفت. هیچ نسبتی نداشت اما دلش می‌سوخت، می‌خواست هر کسی هر کار خیری می‌کند، به سلامتی و موفقیت همراه باشد.

مادر شهید حدادیان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز محمدحسین این بود که مردم‌دار و مردم‌ دوست و بسیار خیلی خیرخواه بود؛ برای غریبه و آشنا فرقی نداشت. به ما می‌گفت حواست به فلانی هست؟ به نظر من این خیلی برای خدا محبوب است چون خلق الله خلیل الله هستند و اگر ما به خلق خدا محبت کنیم عیناً جوابش را از پروردگار عزیز می‌گیریم.

پدر بزرگوار شهید حدادیان نیز ضمن بیان اینکه از لحظه اول شهادت تا امروز حوزه‌های علمیه و دانشجویان همراه ما بودند، خطاب به دختران انقلابی حاضر در جمع گفت: هر یک از این بچه‌ها در کانال‌ها و گروه‌های متعدد در این مسیر فعالیت می‌کنند و از شهادت تا اکنون باعث دلگرمی ما بودند.

فرهاد حدادیان تصریح کرد: نوع شهادت آقا محمدحسین خیلی سخت بود. زمانی که در معراج پیکر را دیدیم و بیرون آمدیم خبرنگاری از ما پرسید، می‌دانید یکی از وزرا در مورد
فرقه ضاله چه گفته است؟ فرقه صوفیه فرقه‌ای بوده که مورد لعن امام رضا علیه السلام و امام هادی علیه السلام بوده و حالا وزیر مملکت ما در صدا و سیما از آن‌ها حمایت می‌کند! اعضای این فرقه مدعی بودند در این دولت رای و وزیر داشتند که وقتی پیش رفتیم، دیدیدم بله درست می‌گویند!

وی خطاب به جوانان حاضر گفت: فکر نکنید شهدا افراد آسمانی بودند؛ خیر، زندگی آن‌ها نیز مثل شما بود و به تفریح و درس و ورزش می‌پرداختند اما در خلوت با خدای خود صادق و روراست بودند.

پدر شهید حدادیان یادآور شد: ایشان عادت داشتند بعد نماز ظهر زیارت عاشورا می‌خواند و ما علت آن‌ را نمی‌دانستیم تا
اینکه ۲۰ روز بعد از شهادت، در کمد او برگه زیارت عاشورا پیدا کردیم که نوشته بود: زیارت عاشورا می‌خوانم به نیابت از شهدا و مومنان؛ و آنجا بود که فهمیدیم شهدا و مومنان اجازه نمی‌دهند دینی به گردنشان باقی بماند.

وی با اشاره به ۳ ویژگی فرزند شهید خود بیان داشت: اطاعت‌پذیری از والدین و اساتید، ولایت‌پذیری به طوری که با گوشت و استخوان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را به عنوان ولی فقیه زمان خود قبول کرده بود، و دیگری بصیرت او بود. ان‌شالله این صفات در ما و جوانان ما نیز تقویت شود.

پدر شهید حدادیان خطاب به دختران انقلابی جمع تاکید کرد: شهدا هم‌سنگر می‌خواهند؛ شما نیز با حفظ حجاب و فعالیت‌های فرهنگی خود در فضای مجازی هم‌سنگر آن‌ها هستید، پس قدر خودتان را بدانید.

وی خاطرنشان کرد: برخی هستند که در شکل و ظاهر مثل ما نیستند که شاید عملکرد ما باعث تغییر آن‌ها شده باشد؛ اما آن‌ها هم دلسوز نظام هستند و در حوادث طبیعی مثل سیلاب و زلزله، در جریان کرونا، و همچنین مراسم تشییع شهید سلیمانی حضورشان را می‌بینیم.

براساس این گزارش، شهید حدادیان در ۲۳ دی ماه ۱۳۷۴ دیده به جهان گشود و در اول اسفند ۱۳۹۶ همزمان با شب شهادت بی‌بی دو عالم، حضرت زهرا سلام الله علیها، در غائله خیابان گلستان هفتم (پاسداران) توسط فرقه دراویش گنابادی به طرز ناجوانمردانه‌ای شهادت رسید.
شهید پرافتخار مدافع امنیت و ولایت از خادمان هیات رایهالعباس چیذر بود و در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) آرامیده است‌.

اوقات شرعی