امام جمعه لواسانات تاکید کرد: در راستای پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز و تجاوز به اراضی ملی در منطقه، لازم است اجرای طرح کاداستر ظرف مدت کوتاهی به پایان برسد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حسین شاعری از مدیران اسبق مجموعه کاداس کشور، در دیدار با حجت‌ الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی، امام جمعه بخش در خصوص طرح کاداستر و اهمیت آن توضیحات جامعی ارائه کرد و گفت: با اجرای این طرح حدود زمین‌های مردم و منابع طبیعی کاملاً مشخص می‌شود و حوادثی نظیر زلزله نیز نمی‌تواند این مرزهای دقیق جغرافیایی را برهم بریزد.

وی خاطرنشان کرد: ما از سال‌های دور با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و خارجی روی آن کار کردیم و اجرای این طرح را ضروری می‌دانیم؛ کاداس امکانات وسیعی در اختیار مراجعه نظارتی قرار می‌دهد، بسیار از دعاوی را ختم می‌کند و جلوی تجاوز به اراضی مردم و منابع طبیعی را هم می‌گیرد.

شاعری همچنین برای همکاری در راستای پیاده سازی کامل این طرح در لواسان، اعلام آمادگی کرد.

امام جمعه لواسان نیز ضمن تشکر از توضیحات و اعلام آمادگی وی بیان داشت: وقتی حد و حدود اراضی مشخص و سند تک‌برگی صادر شود، از چشم‌پوشی‌های منابع طبیعی و بروز اختلاف بین افراد حقیقی با یکدیگر و یا دولت نیز جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به اراضی ملی و حریم رودخانه یکی از معضلات اصلی لواسانات محسوب می‌شود، انتظار داریم سازمان ثبت اسناد و املاک این منطقه را به عنوان پایلوت اجرای کاداستر قرار داده و مجدانه برای اتمام این طرح ظرف مدت چند ماه اقدام کند.

لواسانی در پایان تقاضای کمک برای تسریع اجرای دقیق این طرح در منطقه را داشت تا عامل بازدارنده‌ای در بروز برخی از تخلفات باشد.

براساس این گزارش، اجرای طرح کاداستر عاملی مهم در کاهش پدیده زمین‌خواری به شمار می‌آید. از آنجایی که اراضی ملی شهرستان شمیرانات حساس بوده و از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند، از این رو با اجرای این طرح گام مهمی در تثبیت حقوق و مالکیت دولت در اراضی ملی برداشته می‌شود و از سوء استفاده‌های احتمالی از این اراضی کاسته خواهد شد.

اوقات شرعی