امام جمعه لواسانات تاکید کرد: همه ما در جریان اتفاقات مثبت و چالش‌های کشور مسئولیم و برای عبور از مشکلات باید منسجم باشیم، اما مدیران بیش از دیگران وظیفه دارند و انسجام ملت در گرو خدمت صادقانه و تلاش مضاعف مسئولان هستیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در دیدار با سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، منصور سالکی معاون سیاسی انتظامی فرماندار، رضا طاهرخانی بخشدار لواسانات و محمدرضا بیک لواسانی شهردار لواسان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان داشت: همه ما در قبال مسائل، مشکلات و چالش‌های کشور مسئول هستیم؛ اگر فسادی در شهری رخ دهد برخی دستگاه‌ها بیش از دیگران ولی در نهایت همه مسئولان و شهروندان مسئول هستند. همچنین اگر اقدام خوبی صورت گیرد، نشان از مشارکت همگانی دارد.

وی افزود: روح جمعی ملت ما در جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی به تصویر کشیده شد؛ همه به صحنه آمدند و جنب‌ و جوش کاملاً مردمی و بدون کنترل بود‌‌.

امام جمعه لواسان ضمن قدردانی از اقدامات مسئولان حاضر، خاطرنشان کرد: برای انسجام این ملت و حفظ روحیه جمعی مردم باید کار کرد؛ در این میان وظیفه مدیران بسیار سنگین‌تر از دیگران است. باید از کارهای نمایشی پرهیز و برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

لواسانی گفت: هیچگاه تصور نکنید برای خدمت به مردم و کار کردن، زمان محدود است. در مدت کوتاه هم می‌توانیم برای توسعه منطقه و رفاه شهروندان کار کنیم.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: بایستی نظارت به خوبی انجام شود تا افراد صالح و پای کار به میدان بیایند و در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند، و شهروندان نیز با آگاهی و بر مبنای شایستگی نامزدها رای دهند؛ در نهایت همه مسئول هستیم.

امام جمعه لواسان با اشاره به قول‌های شهردار در بدو ورود، اظهار داشت: ما منتظر هستیم و مردم توقع کار دارند؛ شفافیت فرایندهای شهرداری مهم است‌ و باید با اهتمام بیشتری در این راستا تلاش کنید.

لواسانی تصریح کرد: اجرای قانون باید برای همه اقشار جامعه یکسان باشد. در حوزه بازپس‌گیری زمین‌های ملی و کشاورزی نیز انتظار می‌رود با تمامی متخلفان طبق قانون رفتار شود و صدور و اجرای حکم تخریب برای ویلاها و خوش‌نشین‌ها بر خانه‌های کوچک و آغل‌های بومیان و روستایی‌ها مقدم باشد.

وی افزود: متاسفانه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این راستا نمره خوبی نمی‌گیرند و در اقدامات آن‌ها تبعیض مشاهده می‌شود.

امام جمعه لواسان با بیان اینکه طرح کاداس راهکاری مناسب برای حفظ زمین‌ها به شمار می‌آید، از اجرایی نشدن آن ابراز نگرانی کرد و گفت: با نظر شهردار کاملاً موافق هستم که لواسان پایلوت اجرا این طرح مهم باشد.

اوقات شرعی