هو الحکیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی حضرت استاد علامه آیت الله مصباح یزدی را به ساحت قدسی حضرت ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای و حوزه‌های علمیه و حوزه‌های حکمت و تفسیر و اندیشه و بصیرت و انقلابیونِ صاحب اندیشه و شاگردان آن اندیشمند بزرگ تسلیت عرض می‌کنم.
علامه مصباح یزدی در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و رهبر حکیم آن لحظه‌ای درنگ نکرد و دچار غفلت و محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی نشد و سیل تهمت‌ها و فحش‌ها را بر جان خود خرید. اما همه این بدعهدی ها را برای خدا تحمل کرد و آسان گرفت. زیرا در پیشگاه خدای سبحان و در منظر الهی است.
آثار علمی و معرفتی این دانشمند بزرگ در حوزه‌های تفسیر، اسلام‌شناسی، حکمت، و تربیت شاگردان مختلف که برخی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هستند و تاسیس مرکز علمی و پژوهشی امام خمینی در قم، بخشی از برکات وجودی این شخصیت برجسته است.
اما مهم‌ترین برجستگی ایشان دفاع جانانه و موثر از اندیشهٔ ناب امام خمینی و مبانی انقلاب اسلامی و رهبری حکیم آن و حضور موثر در تبیین حقیقت اسلام ناب و حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی، بدون ملاحظه‌های مرسوم بزرگان علمی است.
وی اسلام‌شناسی آگاه به زمانه بود که نبودش ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.
خداوند متعال روح ملکوتی ایشان را با اولیاء اسلام محشور فرماید. و به ما توفیق ادامه راه علمی و عملی این عالم بزرگوار را عنایت فرماید.

سید سعید لواسانی
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹

اوقات شرعی